Prillig Ella i ridhuset

För första gången på riktigt länge var jag extremt sugen på att gå bort till ridhuset och dressyra med Ella, kändes som att det var dags med tanke på att vi inte tränat ordentligt en endaste gång sedan vi satte igång igen *oops*. Det var ju bara att trotsa vädret och knata bort. Tack och lov hade det iaf slutat regna så det var inte alltför bedrövligt. Fick sällskap av Gustaf och Albin som ville ut och lufta sig och inte nog med att det var himla trevligt, det kändes ju extra bra med tanke på att Ella visade sig vara ett Prill-Monster utöver det vanliga då det rann vatten (och ibland lite snö) från taket och det LÅTER JU SKITÄCKLIGT JU!!!!! Jag kan faktiskt inte minnas när hon varit mer spänd än vad hon var idag, Jösses alltså!!! Men, vis av erfarenhet hade matte helgarderat sig genom att ta med longerlinan så det blev till att rasta monstret innan det var dags för uppsittning. Kan ärligt talat inte säga hur många "Åh-nej-nu-äter-dom-upp-mig-explosioner" fröken Ella lyckades med, gav liksom úpp att räkna till slut... Efter rastning på lina var det dags för yours truly att agera kamikazepilot... Det gick bra, riktigt bra med tanke på omständigheterna. Ellahästen var visserligen som en tickande bomb och minsta lilla pip tycktes frambringa hysteriska små utbrott men efter en liten stund sansade hon sig något iaf för att till och med bli riktigt trevlig i slutet... Tack och lov, ett tag var hon RIKTIGT billig ska jag erkänna! Gustaf fick fotat en del men tyvärr blev det inga riktigt bra bilder, konstaterade mest att jag har lagt på mig massor :o(, att min sits på något märkligt sätt blivit bättre och att Ella blivit mycket starkare i galoppen och kommer ihop sig riktigt bra :o). 

Väl hemma igen blev det en promenad med Melsan som var lite seg idag, gårdagens uteritt tog visst på trollet så hon får vila imorgon ;o).





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0