Målsättning 2011

Efter att ha varit ute en stund i det härliga vintervädret kom vi in, åt mat, lekte lite och sen blev Albin mammig och ville mysa (helt superunderbart när han är så gosig). Det tog inte många sekunder innan han slocknade fullständigt så jag blev fast här i sängen bredvid honom med datorn... Stackars mig ;o)



Det blev ju ett ypperligt tillfälle att försöka sammanställa årets målsättningar för hästarna... För unghästarna är det enkelt: Melsan ska matchas mot kvalitéten i höst, hon ligger ju rätt mycket efter så det blir onekligen en utmaning. Fille och Jack ska under våren förberedas för inridning, dvs träna med utrustning, promenader, löshoppning och sedan klurar jag på en lösning att få dom inkörda (iaf Jack). Under hösten ska jag ta en 8 veckors period och rida in dom. Har hittat en duktig liten tjeja som kan hjälpa mig med Jack så han blir ordentligt inriden och det känns jättebra!

Vad det gäller Ella får jag väl damma av förra årets målsättning, nämligen att sätta bytena. Det är dags nu, jag vill verkligen få till det nästa steget nu! Ella har redan blivit 8 år, heeeeelt galet vad tiden har gått. Känns som igår jag fick hem min tunna lilla speta till unghäst från Tyskland... Jag är så oerhört glad och tacksam att Ella motsvarade vad jag såg för min inre blick att hon skulle bli när hon blev stor. Hon är så fruktansvärt vacker den hästen och det kunde man kanske inte tro när hon var liten. Har en kompis som kallar Ella för den fula lilla ankungen och det ligger lite sanning i det faktiskt... Hihi... Men målsättning var det, jo byten! Bli stabila i formen och träna mot lättare Msv. Tävlandet får jag nog klura lite på, det beror lite på hur det går med bytena. Trasslar det för mycket får jag väl ligga lågt med tävlingar i år och fokusera på träning istället...

Så där var den, målsättningen för hästepållarna. Ser fram emot ett händelserikt år med massa kul aktiviteter inplanerat. Misstänker att det kommer bli ett himla flängande och trixande med åtminstone 3 hästar som ska löshoppas... Får hoppas vi kan göra det i paddocken sen när dom är lite säkrare annars blir det inte lätt ;o)

Målsättningen för mig då?? Det är att utvecklas med hästarna och hitta en bra sits, drömmen är att få en 8 på sits och inverkan ;o)...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0