Hoppla, hoppla hästen!!

EN fördel med all denna snö som kommer är att det blir väldigt snöpackat på vägarna även efter dom plogat och det blir verkligen PERFEKTA galoppvägar vilket jag och FjantElla utnyttjade idag. Tänkte först ta en kortare skrittur då vädret var skit men Ella var sådär supertramsig som bara hon kan vara (jag menar - hur kan ett vasstrå vara farlig?!?!?!?) så jag fick nog och ville få ur henne all form av prillighet. Svaret blev GALOPP! Å som vi galopperade!! Arbetsgalopp, samlad galopp, full spruta, mellangalopp öppna i galopp - you name it, we did it (dock inga byten)! Hade huuuuur kul som helst och jag satt med världens bredaste smile hela tiden - wehaaaay... Ella var betydligt beskedligare efteråt ;o).

Så nu sitter jag här, helt slut efter att ha mockat åt 6 hästar och packat höpåsar till dito. Fick för mig att vara snäll så jag ringde mina inackorderingar och erbjöd mig ta deras djur idag så dom slapp ge sig ut på vägarna i snöovädret, uppskattat såklart men det var ju lite jobbigt ;o). Lägg därtill spåna upp till mina och skotta en människostig ner till hagarna... puh! Middagen blev just serverad av snällaste maken och sedan ska jag SLAPPA!! Det är jag verkligen värd idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0