En duktig, en sådär... ;o)

Idag är jag så stolt och nöjd med Melrose! ÄNTLIGEN har vi kommit ut på uteritt efter alla sjuhundraåttionio störmoment som kommit mellan. Vi hakade på M&M och red "pallrundan", lilla trollet skötte sig jättebra. 2 pyttesmå bockningar i början men annars ingenting och bockningarna kom faktiskt när jag drev på henne för skänkeln precis i början när jag kommit upp så det var egentligen inte så konstigt. Hon är ju trots allt endast sutten på 3 ggr sedan skadan i somras och det har varit men någon vecka emellan hit och dit så jag klandrar henne inte. Senaste uppsittningen var ex för en vecka sedan... Inte optimalt på något sätt men efter det blev det ju så galet halt på vägarna och hon var barfota bak, stackarn halkade runt som en liten bambi. Men nu har hon både skor och brodd x4 även bak så nu sjutton ska vi igång! Jag blir så himla glad av henne, hon är så trevlig och positiv hela tiden och uppskattar verkligen när hon får vara med. Ska bli jättekul att se vad det blir av henne, hon har många positiva kvalitéter...

Även Ella blev rastad idag efter 2 dagars vila. Red ut (vilket såklart inte är helt optimalt när Primadonnan latat sig i dagarna 2 och dessutom blåste det rätt duktigt) men jag kände att jag inte skulle orka ett pass i manegen för är fortfarande inte bra från min förkylning. TramsFia var såklart på hugget och skulle inte gå lite här och var, det var farliga båtar, bilar och människor óch gud vet allt... *suck* Men efter att ridit cool 4-åring ute kändes det inte okej att 8-åringen skulle tramsa. Hade helt enkelt inte tålamod till det och fick ta ett par rejäla duster med henne till en början men sedan blev hon rätt bra och uppförde sig som folk igen. Det är ju själva den vad hästkraken fjantar ibland alltså... Sista galoppsträckan i pulssnö var till och med riktigt rolig (tyckte även Ella *s). På det stora hela blev det en bra hästdag med rastning av bägge damerna medan killarna hade galet kul i hagen och lekte som tokar i vanlig ordning. Dom rastar sig väldigt bra på egen hand måste jag säga ;o)

På eftermiddagen var det dags för kalas hos MAMMA SOM FYLLER ÅR IDAG - GRATTIS, GRATTIS :o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0