Dagis och inskolning = ÅNGEST!!!

Vi har de senaste 2 veckorna "roat" oss med att skola in Albin på dagis och jag måste säga att det är heeeelt fruktansvärt! De första 3 dagarna var jag där tillsammans med honom hela tiden och vi gjorde en "normal" dagis-dag tillsammans och det var väl helt okey, dag 4 var det meningen att han skulle börja vara där själv och det gick rätt bra faktiskt. Dag 5 hade han listat ut att han skulle bli lämnad kvar och då kom tårarna… Sedan dess har lämningarna inte fungerat längre. Gustaf har fått ta lämningarna, dels för att det passar bättre med den totala snurren med logistik och tid och dels för att han grejar det trots allt bättre än jag... Det bara är så, mitt modershjärta pallar inte! Har lämnat 1 dag och det något av det värsta jag gjort! Från det att jag gått utanför dörren på dagis SPRUTADE tårarna mer eller mindre non stop i 3 timmar! Känner hur det tårar upp här och nu bara jag tänker på det…

Hur lång tid tar det innan han börjar acceptera lämnandet och inte vara så himla ledsen?? Nu har det iofs gått över relativt fort (5-30 min ungefär) och sedan har han lekt ganska bra. Har kommit lite tårar till och från men han äter bra och somnar utan problem så jag tror inte han känner sig otrygg på något sätt egentligen?! Men det spelar ingen roll, den här separationen är vidrig och jag önskar det fanns ett sätt man kunde undvika den, är nästan så jag funderar på att bli dagmamma själv istället… Jaja, det är väl bara att bita ihop och hoppas på att det löser sig snart men ÅNGEST har fått en helt ny innebörd!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0