Härlig helg!

Den här helgen har varit heeeelt suverän, jag har hunnit med hur mycket som helst och det känns underbart!! I fredags var jag ute och käkade med en tjejkompis som jag inte träffat på länge, det var supertrevligt! I lördags hann jag med hästarna med marginal, fick ett fantastiskt bra ridpass på Ella och fick ändå massa tid med Albin och Gustaf. I och med att jag var ute och snurrade på vår heliga fredag så firade vi fredagsmys på lördagen istället med tacos, inspelat Let's Dance och Melodifestivalen... Att sedan Melodifestivalen var bedrövligt dåligt är en helt annan sak ;o)

På söndagen blev det stall, rastning av både Ella och Melsan. Var första ridpasset på M sedan vi drog vargtänderna och det blev lite brall men inget allvarligt, tack och lov är hon rätt enkel när hon sprallar till det (jag har nog dessutom blivit härdad av Ellas blessyrer) så det var lätt avhjälpt. Vi gick ut med både Monki och Hottie vilket var spännade värre för lillskiten och dessutom red vi på ett ställe hon aldrig gått vilket resulterade i lite bockningar när vi skulle trava och det flög väl ut något bakben på nåt ställe också... Hihi, men jäklar vilken trav hon har!! Ska bli mycket spännande att få komma igång ordentligt med henne!

Väl hemma hann jag även dra igång renoveringen av Albins sovrum, rev ut dom 3 inbyggda urfula garderoberna och plockade bort alla golvlister. Så vansinnigt skönt för jag har velat göra det i flera veckor nu!! Så nu är det bara att köra igång med väggarna - tjihoo!!

                                  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0