Tävlingslördag

Idag började jag med hysterisk stress! Hade ingen hjälp med mina pållar idag utan fick ha morgonstall, mocka de 3 som är hemma, släppa ut och därefter åka till Ella som fortfarande är på kollo i min tränares stall. Efter måndagens fenomenala träning har jag svävat på moln och hunnit rida bra pass både torsdag och fredag, och så även idag. Är grymt bra idé det här med att ha henne där. Då det var mildväder igår och frusit på över natten var det fullkomlig blankis i princip överallt och jag skulle ta med Ella hem idag. Blev lite trixande då vi inte kunde köra på sista vägen till min tränare så jag fick gå sista kilometern till stallet, red i ridhuset och skrittade sedan ner till Marstrandsvägen och lastade på där. Lite snurrigt men jag kommer inte hinna rida på 2 dagar nu så då är det lika bra hon är hemma och går i stora hagen...

Väl på plats i skandivium var det ännu en relativt lugn dag. Detta är dag 9 för alla tappra stallisar! Lite småkrångel med boxdörrar hit och dit men inget som inte lite hederlig 5-52 kan fixa ;o). Hann till och med titta på stora delar av en hoppklass på tv'n på stallkontoret!! Det har tydligen varit ett bra år för svenskarna med mycket placeringar på Roffe och idag kom duktiga Angelica Augustsson 2a i en klass. Angelicas pappa är ju den som bygger alla boxarna vi hyr så honom har vi lärt känna rätt bra och han var såklart stolt som en tupp ;o). Jag gick förbi innan det var dags för prisutdelning och det var en överlycklig Angelica som sa -"2:a spelar ingen roll, det känns verkligen som att jag vunnit ändå"... Söta tjejen, vi i stallgruppen vill adoptera henne allihopa ;o).


I väntan på prisutdelning, Angelica och Ludgers groom (nedan)



Stina och Karin helt slut och tar en powernap på stallkontoret ;o)

Fick tyvärr inte sett så mycket av dressyren idag heller, var en del fix med tidiga dressyrryttare som ville åka direkt osv men hann se "min kompis Philippe" igen och såg även någon mer live (kommer ärligt talat inte ihåg vem)... Vad som var lite kul med kvällen var att jag mötte Phillipe i gången när han var på väg till framridningen innan kuren och då stannade han och frågade -"Do you have a picture of your stallion I can see after the kur"? Skojjar du eller - tro Pelle jag har!! ;o) Måste säga att bara det att han hinner tänka på min lilla prins när han ska iväg och tävla gör mig så gaaaaaalet stolt!!! Efter kuren var det fler dressyrryttare som ville hem och jag var i dressyrstallet och checkade av tider. Pratade lite mer Philippe igen och han frågade återigen efter bild på Fille så jag visade "snygg-bilden" och fick MVG. Han gillar min lilla häst och det är skitkul. Han frågade lite om hur han rör sig osv och jag sa att traven är trevlig men att jag ärligt talat inte kollat honom på vettigt underlag utan bara sett honom i hagen osv och han tyckte vi kunde prata mer om Fille nästa år ;o). Nu tror jag inte att Fille kommer hålla måttet för honom (och han är ändå inte till salu *s) men ni kan ju själva lista ut hur nöjd jag blir av komplimangerna *hihihi*... Snacka om A-fil för själen ;o)

Midnatt råder och flera dressyrryttare har åkt hem. Kvällens vinnare var sista av dom och här ger sig den underbara hästen med sin mindre stabila prishäst till kompis hem ;o). Känns väldigt märkligt när dom åker för det var ju alldeles nyss vi tog emot dom... Eller?!?!



Det visade sig efter lastning (när klockan smygit över 12-slaget) att Adelindes boyfriend fyllde år så stallisarna stämde upp till sång, "happy birthday" skrålades av hesa tjejer och Adelinde hoppade upp och ner av förtjusning och klappade händerna, boyfriend var allt lite rosig om kinderna men såg ut att tycka det var rätt kul. Han fick dessutom en fin mössa av oss i present och så fick även Adelinde. När lastbilen åkte iväg gick lommade dom iväg i sina fina blå mössor och vi hoppas vi ses igen nästa år. Hela gänget kring A är fantastika och hur trevliga som helst och helt klart en av våra favvisar ;o)

Nu, time to sleep. Kl 1 är en bra tid att gå och lägga sig har jag hört ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0