Snacka om kovändning!

Det är inte utan att man känner sig lite lurad, efter en vecka av barmark, fågelkvitter och vårkänslor så vaknar man till ett snötäckt vinterlandskap igen! Vad hände?? Igår stod jag ute och lekte skrittmaskin i paddocken med Ella (var så matt att jag inte orkade gå med henne) och tackade min lyckliga stjärna att paddocken snart var helt användbar igen, men nähä då - tji fick jag! Tydligen hade vintern tänkt hänga kvar ett tag till, misstänker att den kommer kämpa sig kvar över GHS så vi får kämpa extra mycket med skottningen i år igen.. Inte så mycket att göra, blev mest snopen när jag vaknade. Däremot känns det extra bra att vi faktiskt har fått uppgraderat bilparken med Subban, nu kanske jag kan komma hem till min tränare trots snön som ligger :o).



Vad som däremot är POSITIVT med dagen är att jag kan äta igen och framförallt VILL äta igen!! Albin och Gustaf är också bättre så det verkar som att magsjukan lämnat Casa Ljungqvist, halleluja! Är lite sur dock, för den enda behållningen man får av magsjuka är att man iaf tappar några kilon, -2 var min vinst... Kunde det inte varit 4 när jag ändå kämpat och varit så jäkla dålig...?! ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0