Sjunde dagen...

-"Tänk på vilodagen så du hedrar den". Dag sju för oss tappra stallisar innebär innebär inte bara att tävlingarna börjar utan även att vi har en relativt lugn dag. Inga ankomster eller avresor utan bara "underhållsarbete". På morgonen innan tävlingarna börjar håller The Chief för tävlingarna ett pep-talk för alla funktionärer inne på arenan, talet börjar med -"välkommna till tävlingarna"... Hmm... vaddå "välkommen", vi har ju för sjutton varit här en vecka redan?! Att jobba i stallet ger inte lika mycket synbar cred som arena-gänget får och det kan ibland kännas lite trist, bara för att vi inte syns betyder det inte att vi inte gör något. Men faktum är att vi har börjat få mer och mer uppskattning ifrån styrelsen och det känns ju självklart roligt med tanke på att vi sliter som djur under vääääldigt lång tid! 



Berättade jag om min guidning igår? Blev uppringd av en kille som jobbade för www.goteborghorseshow.se och han skulle göra ett backstage-repotage till hemsidan och hade fått mitt nr av projektledningen som hade sagt att jag kunde hjälpa honom runt. Det var i sig inget konstigt för vi gör sådana visningar för pressen ibland men när han kommer visar det sig att det inte är en fotograf som jag fått för mig utan en kameraman med videokamera och microfon... Gissa vem han ville skulle prata i den?! När man jobbat i 23 timmar med 3 tim sömn (och ungefär 1 tim paus) är man inte den piggaste i stan och det var precis den situationen jag var i, och då vill karln att jag ska prata i en microfon - FRAMFÖR kameran?!?!? Jag som AVSKYR kameror!! Men det var ju bara att hugga tag i microfonen och köra på... (Är väl inte helt nöjd att han inte hade någon sminkös med sig men vad sjutton ska man göra, det är bara att acceptera att senaste dygnet satt sina spår om man ser ut som ett spöke) Hahaha... Här är iaf resultatet, med tanke på omständigheterna tycker jag ändå det gick ok men det är ju alltid jobbigt att se sig själv (och framförallt höra sig) på film.



Gjorde även en kul, god gärning idag (förutom när jag gav en gammal dam med rullator sin halsduk hon tappade då). Jag tussade ihop vår duktiga stalltjej Emma med Helgstrand som söker groom och det resulterade i att Emma ska åka med dom hem till Danmark på söndag och provjobba!!! Vansinnigt roligt och jag hoppas verkligen det fungerar :o). Lycka till vännen :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0