Omtag!

Borde verkligen gå och lägga mig för jag är JÄTTEtrött men behöver bara raljera ur mig först... Igår var det träning med Ella och det var rent ut sagt bedrövligt igen! Ella var brunstig och med det en riktig pissmärr, skulle inte ta skänkeln eller hålla in bogarna, att hålla sig inom ramen verkade hon mest ge fullständigt f-n i... Jag satt och drev som en tok (vilket hon sket fullkomligt i) så fick kicka till henne duktigt med skänklarna för att hon ens skulle gå framåt och fick använda spöt alldeles för mycket för min smak - men det var bara att acceptera. Igår visade sig vara en maktkamp utan dess like, Ella har gillat sitt bekvämliga liv med att lulla på lite på halvfart i lagom paketerad form, lite på sina egna villkor men tillräckligt mycket för att lura matte. Men nu var det ändring på det! Den elaka matten krävde att fyrfotingen skulle jobba fram till handen och hålla sig i ramen och DESSUTOM samla upp sig?! Snacka om att matte fått hybris efter att ha ridit för en domare som dömt Totilas... ;o) 

Det är bara vansinnigt tröttsamt att hela tiden få börja om, den här vintern har ju inte direkt underlättat framfarten i dressyrandet. Men nu är det som det är, vi har inget ridhus och jag tycker inte om kyla. Det är ingen glimrande kombination så man får göra det bästa av situationen, vilket jag tycker att jag har! Dessvärre är inte Ella med på noterna, hon styr med järnhand ute i hagen och försöker allt hon kan att göra det även när matte sitter på. Till viss del har hon lyckats att komma undan med en hel del då jag är så galet okonsekvent när jag rider. INTE bra på något plan såklart!! Det är bara att acceptera faktum - hon är trock och eländig för att jag låtit henne bli det. Hon är nonchalant mot skänkel och inramning för att jag låtit henne bli det. Sanningen smärtar men jag har aldrig hävdat att jag är en bättre ryttare än så utan har alltid försökt vara realist när det kommer till min ridning. Nu är det dock så att min ambitionsnivå tagit ett kliv och med tanke på hur fin Ella KAN vara in emellan så har jag fått mersmak... jag vill ha det så hela tiden! Så nu är det Uppryckning med stort "U" som gäller, otroligt dålig tajmning med tanke på att skandinavium drar igång imorgon och jag redan har vaselin och skoho för att få ihop tiden men min underbara tränare föreslog att jag skulle ställa Ella hos henne under tiden så har jag iaf ridhuset nära och kan hinna hålla igång henne hyfsat. Ett betydligt bättre alternativ än de 10 dagarnas semester som jag såg framför mig... Till helgen flyttar jag Ella för en veckas boot camp istället - here we go!!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0