Ibland behövs det inte mycket för att glädja

Glömde ju berätta om vad som hände i fredags!! Som de flesta häst-intresserade här säkert känner till så är det återigen spånbrist, något som yours truly fullkomligt missat. Min spånleverantör brukar alltid komma senast dagen efter när jag beställt och då vi haft så mycket snö i kombination med att vi varit slarviga med att ta bort tompallarna som lyckats frysa fast hade vi ingen direkt plats så jag väntade in i det sista med att beställa (hoppades på töväder). Så det fanns ju naturligtvis inget spån... Surt, sa räven... Han skulle ev få in en ny laddning på torsdagen (jag ringde på mån) och om jag kunde komma och hämta så kunde jag få en pall av den laddningen. Kanon tänkte jag, hade visserligen behövt en 6-7 st för att klara oss till hösten men en pall klarar vi ju oss på ett tag iaf. Sagt och gjort, så jag skulle återkomma på torsdagen. Ringde då upp och jo, dom skulle få en laddning på em, då Gustaf var i Stockholm sa jag att vi fick komma på fredagen och hämta istället men dom skulle ändå ut med leveranser så dom kunde komma hit, fick beställt lite foder när vi ändå höll på så det var ju förträffligt. Döm om min förvåning när jag går utanför stallet på fredagen efter jobbet och hittar en hel spånpallsridå!! Av någon anledning hade jag fått min 7 pall och inte nog med det, det var pallar med 18 balar på -helt suveränt!! :o) Tänk vad glad man när man blir positivt överraskad på det viset! Ibland är man lättroad, kan inte annat än lyfta på hatten för min suveräna leverantör!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0