Göteborg Horse Show

Snart kör vi igång igen, Göteborg Horse Show 2011 närmar sig med stormsteg!! Det ska bli superkul och jag hoppas vi slipper lika mycket snö som vi hade förra året för det var väl tufft.. Nedräkningen har börjat, anmälningarna trillar in dagligen och det känns ju oerhört lyxigt att ha access till detta så man kan gå in och tjuvkika ;o)...

Det är med dubbla känslor jag går in i årets tävlingar, självklart ska det bli vansinnigt roligt (som alltid) MEN jag har bestämt mig för att i år är sista året med stalletgänget så det känns vemodigt och väldigt tråkigt. Orsaken är att det är så himla många dagar, 11 dagar och tidigare har jag inte haft några som helst problem med att ta en vecka semester från ordinarie jobbet för att köra GHS men nu med Albin i mitt liv har man fått lite andra prioriteringar och den veckan innebär en vecka mindre med honom... PLUS att nu när jag bara jobbar 75% innebär ju det också att jag endast får 75% semester av vad jag brukar vilket gör att dom dagarna jag faktiskt har kvar blir väääääldigt värdefulla! Var sak har sin tid helt enkelt, stallgruppen på tävlingarna är helt sjukt roligt att vara med i och jag rekommenderar den varmt, tjejerna är toppen och jobbet är urkul - men den tiden är för denna gång snart över... Som ni förstår är det ett tråkigt beslut, men för en mycket bra anledning. Hur man än vrider och vänder på det så kommer Albin alltid att gå först!

Men, men det är inget att hänga läpp för nu. Jag har iaf tänkt försöka blogga så mycket jag bara kan under tävlingarna så jag får med allt jag vill, tänk om 25 år när jag plockar fram bloggen och går tillbaka - visst hade det varit härligt om man kan återuppleva tävlingen 2011?? För att riktigt komma i stämning följer ett urval bider från förra årets tävlingar:


Blommor, blommor, blommor - visst är det Skandinavium?!


Anky i en piruett


Ninja showar lite för oss... ;o)


Team Cornelissen - VÄRLDENS TREVLIGASTE dressyrteam!!


Inte bara hästar hyses in i boxarna, här tar sig Honza Bláha Jr en liten tupplur *s


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0