Fredag - åttonde dagen

Fredagen har alltid tidigare varit en lugn dag för stallgänget, ända tills i år... Detta pga att en kontorsråtta någonstans på djurskyddsverket kom på den eminenta idén att alla boxar på tävlingsplatser måste desinfekteras innan en annan häst går in i den. I teorin kan jag tycka att idén är ok men i praktiken är det helt ohanterbart när man är mitt upp i det. Då vi inte har obegränsade utrymmen utan X antal boxar att tillgå måste vi skifta boxar mellan juniorer och young rider. Juniorerna MÅSTE därför vara ute ur sina boxar senast 13:00 för att vi ska hinna tömma dom på spån samt hinna desinfektera dom och därefter spåna upp igen innan YR knackar på dörren tidigast 16:00. Det kanske inte låter så besvärligt men med tanke på att juniorerna inte har direkt bråttom iväg och YR uppenbarligen inte kan klockan utan kommer redan vid halv 3 så blir det lite knivigt... Jaja, vad göra. Tappra stallgänget kämpar på som små tokar och löser även detta problemet ;o). 

Naturligtvis inträffar ju denna krångel-logistiken mitt under dressyren så jag hann inte se mer än 1 ekipage i år vilket såklart var vansinnigt trist. Såg lite på tv-apparater emellanåt men det blev ju varken hackat eller malet... Fick iaf kollat på "min kompis" live, nämligen han som hade a-ponnyn här hemma förra året. Vi fick pratat lite mer i år och både han och hans fru är supertrevliga. Tycker dessutom att hans häst Le Beau är ljuuuuuvlig så det är ju extra kul att man lärt känna dom lite grann :o). Tyvärr ser hästapållen spöken lite här och var och är tok-spänd (är kanske därför jag fastnat för den, känner väl igen tendensensern *s).

Fredagskvällen avlöpte sedan utan några större blessyrer och tur var väl det för vi var alla helt slut! Så det var återigen underhållsarbete som gällde med "poop patrol" högst på listan ;o). Vi tackar högre makter att vi fortfarande inte har fått någon snö och håller tummarna för att det inte kommer något i helgen heller ;o)



Kom äntligen ihåg den utlovade bilden på boxplaceringen :o)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0