Förändringarnas dag - Lycka till Brio!

Ojojoj, heeeelt slut igen!! Klockan visar 23:02 och jag borde verkligen gå och lägga mig men jag tycks ha fastnat i soffan. Kom hem för en stund sedan efter att ha varit i ridhuset med Ella, när jag var på väg dit undrade jag i mitt stilla sinne om det är ambitiöst eller sinnessjukt att lasta hästen och åka till ridhuset när klockan är 21:25 en lördagskväll...??? Kom fram till att det förmodligen var en kombination av de två alternativen ;o)

Idag har varit en förändringarnas dag i stallet, Brio flyttade till Strömsholm efter att ha bott på gården i 3 år. Kändes väldigt tråkigt att se transporten rulla iväg, samtidigt som det kommer bli toppen för henne. Enligt utsago är det en ljuvlig anläggning hon ska bo på med stora hagar, duktig ryttare och duktiga tränare så ska bli spännande att höra om hennes framsteg... Men visst blir det tomt, Brio var faktiskt första hästen som flyttade in på gården när vi hade köpt den så hon är i järngänget...

Men - inget ont som inte har något gott med sig, den lediga boxen gjorde det möjligt för mig att dela på Fille och Jack, det var dags nu! Fille har tyckt Jack är en liten ettermyra de senaste veckorna och kommer nog uppskatta att ha blivit såpass stor att han nu får bo själv ;o). För Jacks del ska det bli kanon för nu kan jag äntligen ge det lilla matvraket en egen anpassad foderstat så han kan gå ner i vikt (och sluta norpa Filles mat) ;o)

            
             -"Hej då", sa Brio och rullade iväg mot nya äventyr...

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0