Dag 2

Gårdagens och dagens STORA problem var att våra stallpärmar, dvs våra biblar var spårlöst försvunna!!! Jag kom lite senare idag (så jag var fick umgås lite med sonen på morgonen samt fixa hästarna) och kom vid halv ett, då hade en "lätt" panik börjat infinna sig pga dom försvunna pärmarna och plan B hade börjat ta form - dvs göra nya pärmar. De berömda pärmarna innehåller ALLT vi behöver till stallarna, alla nr lappar, skyltar, escape routes etc så göra nya hade inneburit rätt mycket merjobb... Hua... Jag gjorde ett sista desperat försök att kolla av ett förråd och HITTADE DOM!!! HALLELUJA!!!! X antal extratimmar kunde nu strykas från ett redan ganska tufft schema för tjejerna...




Home sweet home... ;o)

Lördagen har även inneburit att parkeringen där vi ställer alla hästbussar, lastbilar, transporter och en del funktionärer har blivit fixad. Stall 4/5 (32 boxar) har blivit synat, skyltat och spånbalar är inburna. Stall 1 (som är det största stallet med dryga 75 boxar) har byggts färdigt. Vi har skyltat klart området, framridningen är nu helt klar och hästplaceringen är i princip klar. Vi har lite speciella lokaler för vår tävling (om man jämför med övriga deltävlingar) då 3 av 4 stall ligger under jord så hos oss vågar vi inte låta ryttarna bara ta en box utan vi placerar ut hästarna. Hingstar ska inte stå bredvid ston, vissa hingstar kan inte stå bredvid varandra (trots att dom åker på samma bil hit?!?!?!) osv, osv... Det är lite trixande men brukar gå bra. Dessvärre kan det ofta visa sig när våra fyrfota vänner anländer och lastas av att hästen som aviserats inte alls är samma som kommer av lastbilen... Brukar bli lite spännande att fixa till men än så länge *peppar, peppar* har vi löst sådana blessyrer ;o).

 
Blommor och hinder har kommit och förbereds för tävlingarna...

I stallgruppen är vi ca 30 personer som jobbar och vi gör tillsammans drygt 2500 timmar på 11 dygn. Från hästarna anländer på tisdagen är vi minst 2 st som finns tillgängliga på natten också, förutom FEI som patrullerar och de väktare som vaktar stallarna dygnet runt. Allt för att fyrfotingarna ska vistas så tryggt som möjligt. Fre-mån helgen innan tävlingarna börjar lever vi i princip på McDonalds och denna syn på MCD vid skandinavium är på inget sätt ovanlig, orangea jackor och blåbyxor som invaderar stället ;o)

 
Måltid nr 2 och 3 - check!

Idag har varit en bra dag jobbmässigt, vi har fått mycket gjort och ligger bra till trots att vi var begränsade pga hockeymatchen (hejja, hejja för övrigt - visst sa jag att dom skulle vinna pga all kvinnlig fägring i närheten *s). Hästplaceringen gick riktigt fort att fixa och jag hoppas inte det blir allt för mycket förändringar de sista 2 dagarna, är fortfarande frågetecken kring 5 hästar som kaaaanske kommer... Blir spännande för det är verkligen vaselin och skoho att få in dom sista i så fall ;o). (Nu glömde jag ta foto på hur det ser ut men jag får återkomma med det, är lite kul att se kanske...)? De första tabbarna har börjat komma på glada och trötta stalltjejer, godis och kakor har kommit fram och de där övertrötta hysteriska skrattanfallen har redan börjat infinna sig - och det är bara dag 2!! Hahaha, hur ska detta gå?! ;o)  

När jag lämnade bygget idag var en tom hockeyrink det sista jag såg... Gissa hur det ser ut när jag anländer imorgon.... ;o)??


Lörd kl 18:31...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0