Busy, busy, busy…

Det rullar verkligen på kan man säga! Inser såklart att det kommer bli tajt med Albin, hästar, gård, hus & hem men det ska banne mig gå! Nu på vinterhalvåret går en hel del tid åt "diverse strösaker" såsom skotta, salta, sanda, mocka hagar, dra om hagar osv. Urtråkiga saker som tar sin tid men så är det när man envisas med att ha en egen gård ;o). Nu ska jag inte gnälla men det ÄR jäkligt tråkigt att ödsla tid på sådant. Det blir en ond cirkel för man blir stressad av det då det tar tid från hästarna men det är inget man kan strunta i heller… Ni kan ju tänka er själva hur stressen bunkrar i det läget. Man kan säga att stress är för mig vad Ove är för Solsidan - en enveten jäkel man hela tiden vill ska försvinna… ;o) Lägger ju såklart mycket hellre den tiden på hästarna! Jaja, det ska onekligen bli vääääldigt skönt med VÅR så dagarna känns lite längre och man hinner med mer aktiviteter (är ju av den åsikten att man vinner mer tid när det är ljusare ute *hihi*)…


Ella fick finna sig i att bli lastad 21:11 för att åka till ridhuset och tömköras, hon var lite förbryllad över den sena timmen men verkade tycka det var rätt mysigt ändå. Vi var föga förvånande helt ensamma i ridhuset och det ekade högt när jag pratade med henne. Först verkade hon lite spänd över ekot men sedan listade hon nog ut varifrån det kom och lugnade ner sig. Fick till ett rätt bra tömkörningspass efter en bedrövlig helg med allldeles för lite hästmotion (japp, matte HAR dåligt samvete att jag var så bakis på söndagen…) Ibland blir det inte som man tänkt sig. Kände mig ändå nöjd med att hon blev riktigt rastad denna kväll och med att det är träning idag (läs ons).


Trollet har vilat efter sitt tandläkarbesök men nu är det dags att damma av henne igen vilket ska bli jättekul. Nu tror och hoppas jag att vi ÄNTLIGEN ska komma till arbetsro med henne, det är liksom dags jag tycker, vi har väntat länge nog! Kan jag bara hitta en sadel till prinsessan så ska det allt bli ordning på torpet...


Fille lilla stackaren är jättekass i magen, det bara rinner ur honom :o(. Fick skicka maken via Åby igår (väldigt smidigt med en make som jobbar i Mölndal ska jag erkänna) för att köpa Pro-Paste så nu hoppas jag att det hjälper prinsen komma i form. Som grädde på moset har Jack kommit in i en period när han är ganska störig (läs hingstig och mopsar sig mot Fille) så stackars Fille tycker att han är GANSKA så jobbig just nu… Funderar på om vi ska dela av boxen till 2 istället eller om det är lika bra att köra igång vårt byggprojekt med 2 uteboxar i vagnsliden… Hahaha, inser ju att jag är heeeeelt hopplös med att hitta på nya projekt ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0