Trotsålder!

Ja, det är ju onekligen ett kapitel för sig... Albin har kommit in i en rejäl period nu och JÖSSES vilket humör lill-prinsen har?!?!? Tack och lov är han världens mysigaste lite då och då och tur är väl det, vet inte hur man hade orkat med det annars. Idag fick jag för första gången känna på hur det är att vara mamma till hysterisk unge i fullt raseriutbrott... Det var INTE kul! Det som triggade hela grejen var att han inte ville duscha... Big disaster att hans otroligt elaka mamma tvingade honom till detta hemska! Det är sannerligen en utmaning att ta sig igenom dusterna med flaggan i topp, tappar jag humöret vinner ju han och det vill man ju inte att han ska lära sig!

En enorm utmaning måste jag säga och just nu är jag långt ifrån på topp då jag har ont som f-n i ryggen (typ ischias) och magen är gigantisk - är redigt trött på tillståndet nu. Tack och lov är det mindre än en månad kvar till "leveransdatum" och med lite tur håller Iris sin storebrors tidplan och förgyller vår vardag med sin ankomst lite tidigare än beräknat... Vi har däremot pratat lite om det där och innan midnatt på lördag ska små bebisar hålla sig precis där dom är - men från söndag är det fritt fram närsomhelst ;-)

På plussidan däremot var Albin urgullig idag (en stund efter dusch-incidenten), vi satt i soffan och han drack "bubbelvatten" (dvs kolsyrat vatten) i ett glas och helt plötsligt utbrister han -"Titta mamma, bubblorna badar"... sedan var han helt fascinerad av detta otroligt fascinerande fenomen... Sötnöt!!

                               


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0