Vila i frid, älskade Sally!

Idag är en sorgens dag på gården, vår älskade katt Sally blev påkörd imorse - tack och lov stannade personen som gjorde det och berättade så vi kunde leta rätt på henne ganska omgående. Väl hittat insåg vi nog rätt snabbt att det inte var bra ställt med henne, åkte i ilfart till Blå Stjärna där röntgen konstaterade en fraktur på ryggkotorna och väldigt dålig syresättning så det fanns inget att göra för vår älskade lilla Sally...

Hela familjen fick iaf säga farväl till världens goaste katt, vi lät även Albin följa med in och klappa lite på henne och säga hej då, sedan gick jag och Albin ut. Jag fick sätta av till Östra i brådrask då jag hade ultraljud inplanerat. Min fantastiska syster hade anslutit på Blå Stjärna och stannade med Albin medan Gustaf var med Sally när hon somnade in... Vi ville inte att Albin skulle vara med då, men på något sätt kändes det viktigt att han fick en chans att ta farväl och vi förklarade noga att Sally inte skulle komma tillbaka... Man vet ju inte hur mycket han förstår men det kändes ändå som att han insåg att det var något allvarligt som hänt, iaf inbillar jag mig det. Så nu är Albins bästa vän i himlen med sin syster Gördis och lilla Saga...

           
                                  Albin och Sally, radarparet....

           
                                 Lite mer lek mellan bästisarna....

           
                                 Härliga sommarminnen....

            ¨
Sally som bäbis, redan då älskade hon att fånga möss ;o), Gördis ligger bredvid och spanar!

          


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0