Underbara unge!!!

Återigen har dagarna bara sprungit iväg, förstår inte hur det kan gå så här snabbt?! Gustaf har börjat jobba så jag och Albin är ensamma hemma, i måndags var det lite jobbigt då han hade feber och var inte alls på hugget men det verkade vara någon kort grej för han var rätt okej på tisdagen igen. I tisdags var jag för övrigt på jobbet och mamma + mormor var hemma med Albin. Har ju inte så många betalda semesterdagar då jag jobbat mycket deltid sedan jag började så får passa på att jobba när det går för att minimera det ekonomiska bortfallet ;o). Känns helt ok att jobba en dag/vecka + lite hemifrån.

Idag är det torsdag och Albin har varit världens goaste kille!!! Han har bara mysat och gosat med sin mamma hela dagen, förutom några små gnällepisoder men dom glömmer man lätt när han är en sådan raring mestadels ;o). Han har dessutom varit redig kille och hjälpt mamma både att mocka, slå på vatten på betforen PLUS oljat 2 väggar i stallet!! Nu VET jag att det inte är en optimal aktivitet för en 2-åring att måla med träolja men det gick väldigt snabbt och jag tvättade av honom efteråt, är man bonnapöjk så är man!

Har varit jättekul att han varit så ljuvlig idag, senaste veckorna har varit en riktig prövning! Herrejösses, säger bara 2-års trots!! ALLT och då menar jag ALLT har varit utsatt för att testa gränser och detta med ett humör som inte är av denna värld. Det har verkligen varit upp som en sol, ner som en pannkaka och jag hoppas att det börjar gå över nu för detta klarar jag mig utan. Får nog säga att det har varit första riktigt stora prövningen som förälder faktiskt! Men nog om det nu... Är han bara så här mysig in emellan så står jag ut ;o)

         
                   Mockar.....                                    .... målar.....

        
                   ... och pustar ut efter en hård dags arbete ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0