Fortsatt arbete ute och inne!

Då var Gustafs semester slut, på måndag är det tillbaka till verkligheten som gäller :o(. Jag kommer vara hemma ytterligare 2 veckor med duracellkaninen innan det är dags för inskolning på nya dagis. Senaste veckan har G fortsatt måla ladugården, fick dessvärre ett litet bakslag då vi har varit tvungna att måla 2 ggr på båda kortsidorna som är typ 10m hög, det tar ju sin lilla tid. Gustaf har dessutom fått laga och måla fönstren på kortsidan mot vårt hus (3 fönster) och även om det är lite tidskrävande pill och fix blir det kalasbra!!

Själv har jag äntligen kommit igång med mitt inomhusprojekt :o). Det är ovanvåningen som stått stilla ett tag då vi behövde klura ut prioriteringarna som dragit vinstlotten i ordningen så idag har jag plockat bort alla lister kring golv och fönster och dragit ner alla bedrövliga, fula och tjocka strukturtapeter. Fördelen när dom är så tjocka är att det går väldigt lätt att dra ner! Nästa steg är att slå bort den inbyggda lilla hyllan (se första bilden) och därefter ska det slipas väggar för glatta livet. Måste bara köpa lite byggdraperier så vi inte får damm och skit in i sovrummen! I och med att snedväggarna ska få likadant tak som Albin har i sitt rum så behöver jag inte engagera mig i dom, det är bara att smäcka upp taket :o)

           

           

           



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0