Stort steg framåt i husfixandet!

Renovera tjalalalala, renovera tjalalalala... Eller nåt ;o)! För en gångs skull kom BÅDE jag och Gustaf igång och fixa när Albin sov middag - tror banne mig det var första gången... Hur som helst, Gustaf fick plockat ner lite lister, dörrkarmen vid trappan och resten som skulle bort vid trappan. Blev hur bra som helst, men såklart glömde jag ta en bild (för göra det imorgon). Jag spacklade lite håligheter och dyl på ytterligare 2 väggar. Albin fortsatte sova så jag tänke börja ta ner lite av det urfula mörka furutaket med bruna masonidetaljer mellan furuplankorna. Hade förväntat mig ett jätteprojekt med att ta ner detta taket som sitter i ungefär halva ovanvåningen men tji fick jag - det var plättlätt!!! Blev galet inspirerad och drog ner hela taket! Gustaf hoppade in när han var klar och hjälpte till med slutet. Vi fick genaste lite mer rymd och man ser verkligen hur bra det kommer att bli med ett vitt tak istället för detta mörka :o). Fick inga riktigt bra bilder men här är iaf en känsla av det:

           
                                                    Före...

           
          Efter! Lite rörigt är det men vi ska nog få ordning på det så småningom...



           



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0