Melrose

Har ju glömt rapportera från vår tripp till sadelutprovningen i Falkenberg med Mels!! Hon var ett sant änglabarn den ljuvliga hästen!!! Lite spänd i utprovarrummet där vi provade säkert 10 sadlar. Sedan gick vi till ridhuset och provred kanske 6-7 st och väl i ridhuset var hon kanonduktig och TAPPER!!! Hela provningen höll på i lite mer än 2 tim varav tiden i ridhuset lite mer än halva tiden. Det var sadel på, uppsittning, rida, avsittning, sadel av osv, osv. Men hon skötte sig galant, är verkligen en pärla den hästen! Ser så fram emot att få ut henne på tävlingsbanan nästa år!!

Måste få med mig Gustaf ut och fota när vi rider, var länge sedan jag la ut bilder på henne och det är verkligen synd då hon har utvecklats sig massor sedan senaste fotosessionen. Tycker fortfarande att högersidan är väl svag men nu rider jag mest själv och kan lättare fokusera på det jag vill, är alltid svårare när det är en annan pilot... Trixet är att stötta henne LAGOM så det blir bra men hon ändå stärker sig själv och inte förlitar sig på att ryttaren ska bära runt henne. Är alltid en balansgång det där! Nästa helg ska vi iväg och rida för tränare för första gången och det ser jag verkligen fram emot! Hoppas vi får en massa trix och fix med oss som vi kan öva på. Kvaliteten närmar sig ju med stormsteg och som det känns i detta nu är vi inte redo att åka tyvärr... Vill att Mels ska vara stadigare i ridningen, traven känns faktiskt väldigt fin just nu men instabiliteten i högersidan blir väldigt tydlig i galoppen. Vi har ju fortfarande några veckor på oss att öva innan jag behöver bestämma hur det blir, anmälningstiden går ut 1/9 så kursen nästa helg känns vääääldigt vältajmad. Dels för övningen och ridningen men också för att få höra en "utomstående" uttala sig om henne och hennes nivå. Jag vet inte om jag är för kinkig för att jag känner mig lite bränd efter 3-års eller vad det är men helt klart är att vi åker inte om jag verkligen inte tror vi kan förbättra hennes bedömning (44p = 878777). Sedan är hon ju en liten köttbulle förtillfället, jag vet inte hur mycket det drar ned i bedömningen?!

Tills jag fått fixat bättre bilder får ni stå ut med den här från i tisdags på utflykten, inte jättebra då hon står lite böjd och i lite nedåtlut men, men... Är ju en bild iaf ;o)

           

            

           


Kommentarer
pernilla

på lite grövre hästar drar det ofta ned om de är runda om magen, det förstärker det "tunga" intrycket vilket domarna inte verkar kunna bortse.

2011-08-15 @ 10:21:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0