Hästarna

Hua vilket tråkigt väder!!! Här öser det fullkomligt ned och det är inte direkt superinspirerande inför första dressyrpasset efter sommarlovet vi haft. Får helt enkelt försöka ta mig iväg till ridhus för paddocken är INTE att tänka på idag! Idag har jag dessutom både Ella och Mels att rasta så det blir ju extra spännande ;o).

Har iaf fått löshoppat Mels och det gick riktigt bra, med tanke på hur bedrövlig hon var sist (3-års testet) så hoppade hon helt klart över förväntan! Hon hade lite problem med inhoppet och avståndsbedömningen så vi la ut en galoppbom åt henne och då blev det mycket bättre! Planen är att löshoppa henne 1 dag i veckan i 4-5 veckor inför kvaliteten, tänkte ta nästa pass för att jobba med tekniken, 3:e passet för att få höjden och 4:e passet teknik igen. Känns det bra efter dessa 4 pass så nöjer jag mig så (om inte har vi en vecka till att ta som reservhoppning). Känns som en bra plan.

Ella fick såklart också hoppa när löshoppningen var frambyggd och det tyckte hon var rätt kul. Hon var däremot inte så duktig som hon brukar, tyckte hon var inte alls med i ryggen men å andra sidan har hon ju bara gått uteritter de senaste 2 veckorna och är inte riktigt "igång" antar jag?! Det borde ju påverka lite?! Antingen det eller så är det något med hennes rygg och det hoppas jag verkligen inte!!! Ska börja rida henne ordentligt igen så får vi se hur det går.

Killarna är i vanlig ordning på betet och verkar ha det gott där, men jag har ju som bekant börjat stödfodra lite då Fille har börjat falla ur. Får hoppas att det räcker för att hålla honom hyfsat i schack tills det är dags att stalla in igen.

           

           



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0