Gnäll - och lite renovering...

Nu har jag suttit och bläddrat igenom sjuttioelva olika inredningstidningar och nu är jag uppretad, sur och grinig (och rätt avundsjuk för dom är klara)! Det var någon som hade totalrenoverat hela huset på 4 månader - hur sjutton hinner man det?! Och skiter dom pengar?!  Här tar det så vansinnigt låååååång tid att få saker och ting klara! Okey, det är inte samma sak att renovera när man har en 2-åring hemma för det är alltid en av oss som behöver vara med Albin. Viss fix kan man ju göra när han är med men det som är nu på mitt inomhusprojekt är att slipa väggar och riva ner innertak, inget av det är något som lämpar sig att utföra med honom där. Gustaf håller fortfarande på ute med ladugården, målningen är inte klar utan han har fått ta ner massa grenar från ett av våra gigantiska träd då det växte ut över ladugårdstaket och en stor del var täckt av mossa = taket mådde inte alls bra :o(. Så nu måste det målas på med asfalt-tjofräs för att stärka upp det inför en ev snörik vinter. Dessutom visade det sig att alla stuprännor var överfulla med skräp så dom måste rensas och fixas också... Sedan kan det målas klart. Så det har blivit lite så att jag har släppt ladugården och fokuserar på mitt projekt inne istället så får Gustaf göra klart ute. Spelar ju egentligen ingen roll då inget av projekten i nuläget varken är 2-års vänligt eller kan fixas av oss båda samtidigt (då krävs barnvakt)... Frustrerande värre och dessutom blir jag rätt stressad! Har sovit väldigt dåligt den sista veckan då jag ligger och försöker komma på smarta lösningar för att slutföra våra projekt (plus lösa hästlogistiken inför vintern). Inte bra alls och jag blir stressad av hela situationen, och det är ju inte jättebra i mitt tillstånd. Tyvärr har vi inte råd att leja bort renoveringen heller för nu kommer årets höleverans och den kostar inte småpengar direkt... En vinst på trisslott på en sådär 100.000 hade varit nice!

Nåväl, gnälla kommer man ingen vart med! Idag fick jag inte fullt ut en timme att fixa för Albin sov inte så länge idag. Hann iaf dra ner de sista taklisterna, dörrlister och det mesta av sladdarna för det gamla larmet som går kors och tvärs och är hur fult som helst. Fattar ärligt talat inte hur man kan gå med att dra sladdarna så fult, 3 sladdar i rad runt hela ovanvåningen, ser helt förskräckligt ut! Men nu har jag fått ner det mesta - äntligen. Det är bara sista väggen kvar men där kommer jag inte riktigt åt för det är massa bröte i vägen. Brötet i sig är ju inte jättekul det heller, man blir ju smått knäpp av att bo på en rörig byggarbetsplats! Men nu får jag sluta gnälla, är bara att acceptera faktum och köra på så gott man kan - och försöka att inte stressa över det!

               
                  Så här ser det ut utanför vårt och Albins sovrum... Hemtrevligt va?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0