Yin och Yang

Så bra gick det med den peppningen - dagens ridpass på Ella var verkligen ingen höjdare. Brunstig och bedrövlig häst som inte kan uppföra sig när skymningen faller på (red alldeles för sent idag). Hon blev tokspänd och ville inte alls lyssna på mig, såg efter en stund en älg på grannens äng - om det var den som gjorde henne spänd eller ej vet jag inte men kul var det banne mig inte! Fick henne med nöd och näppe fram till bettet till slut iaf, travövergångarna och tempoväxlingarna blev helt okey, galoppen kunde varit betydligt bättre! Vänster galopp funkade väl iofs rätt bra men höger... *suck och stön*... Misstänker starkt att det är min prestationsångest som redan smyger sig på, jag vill ju så himla gärna att det ska gå bra nu när träningen funkat så bra! Men det är ju inte bra om jag sumpar det pga hjärnspöken! När jag var klar till slut och satt av insåg jag att den senaste veckans fantastiska väder har gjort att paddocken torkat ur och var stenhård, misstänker att det bidrog till den allmänna bedrövelsen?! Jaja, det är bara att bryta ihop och komma igen!

Dagens behållning var att svarta hingstens andra kula ÄNTLIGEN behagade förgylla vår tillvaro med sin existens!! Jippie!! Har verkligen misströstat huruvida det funnits en tvåa eller ej - och det gör det!!! Hihi, lustigt vad man kan bli glad för men det är väl så det ska vara för att det ska vara balans i livet. Denna dag är ju ett praktexempel - den enorma glädje jag hade för kula nr 2 balanserades ut av ett kasst ridpass... Yin och Yang ;o).

Nu har jag fått gnälla av mig lite över det bedrövliga passet, samtidigt som jag mumsat i mig after eight - det är tur man vet hur man ska pigga upp sig när man är lite låg ;o). Men nu är det dags att sova, är heeelt slut!

God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0