Ujujuj sicken vecka!!

Denna veckan har varit heeeelt galen. Har haft hur mycket som helst att göra, roliga saker visserligen men det blir ju hektiskt ändå. Tänkte dra en snabbresumé ;o)...

Fre - Hämta Albin och hade myseftermiddag med fika och lek, Gustaf kom hem sent = sen stallkväll. Red en uttråkad Ella som är måttligt road av att gå själv i paddocken men tyvärr får det bli så tills sulan är borta (alt torkat upp lite bättre i hagen). Red sedan i paddocken och hade såklart alldeles för höga krav efter onsdagens höjdpunkt. Blev ändå nöjd när jag sänkt ambitionsnivån lite ;o), Mels fick vila efter ett duktigt pass med Tina i onsdags. Hon ska få vila ett par dagar efter att ha gått som tåget sista passen :o).
                     
Lör - Morgonfodra för att sedan åka iväg och plocka upp 2 tjejer för att infinna oss  08:45 i Alingsås och fira möhippa. Blev en jättetrevlig fm med ett gäng sköna brudar och SPA aktiviteter, god frukost och allmänt mysigt. Vid 12-snåret fick jag dessvärre bryta upp och styra subban hem igen för att pussa på Albin, svida om till bröllopsstass och fiska upp maken för att ta Volvon till bröllop i Borås kl 15:00. Min mamma var hemma och tog hand om Albin (som tydligen hade varit vaken vääääldigt länge *s). Hade en jättetrevlig kväll och det är ju alltid så mysig stämning på bröllop. Sov på hotell i Borås så vi kunde fira ordentligt ;o)

   

Sön - Sov en hel natt utan att bli väckt - helt fantastiskt! Gick inte upp förrän halv 11 och masade oss ner till hotellfrukosten... Hade frukostdate med J och hennes nya pojkvän och därefter checkade vi ut och svängde förbi nyblivna Herr och Fru Statham för att överlämna presenten vi glömde i bagagen på bilen... Såklart... Men det var jättekul att träffa L i lugn och ro en stund så det var ju inte så dumt ändå. Åkte hem och fikade med Christine som var på besök vilket var jättekul. Vi saknar allt team Brio efter flytten. Därefter fick vi plockat fram möblerna till altanen och tog året första middag utomhus - underbart!! Att sedan resten av kvällen spenderades med hästarna är väl ingen svår gissning?! Ella gick kanon igen och Mels presterade ett kanonpass hon också så det var en riktigt bra dag. Blev en hektisk men ovanligt social helg för familjen Ljungqvist.

Mån - jobbade en hel dag och rundade av dagen med saftig migränattack, var bara att gå och lägga sig när jag kommit hem, sov till kl 8 då jag vaknade och tog nattningen av Albin medans Gustaf gick ut och fixade i stallet. Tack och lov hade jag mockat 3 av 4 boxar på morgonen så det blev "bara" en mockning, hö-packning och kvällsfodring för kära maken... Duktiga maken... Hästarna fick vila.

Tis - Jag gick första dagen av min 2-dagars kurs i "Kommunikation och ledarskap", en superintressant kurs som jag dessutom gick tillsammans med Alex vilket var jättekul! Mycket information blev det och jag var helt slut när jag kom hem, dels från kursen och dels sviterna av gårdagens migrän. Hade planerat rida båda men orkade inte mer än att gå promenad med Mels, var iofs bra för jag har tänkt göra det med viktdamasken på högerbenet och nu fick jag äntligen gjort det, Ella fick nöja sig med att longeras. Misstänker att hon inte var missnöjd med det men det hade ju känts bättre inför onsdagens träningspass om jag fått ridit men nu blev det så här. Gick in och nattade Albin och somnade själv 20:30 så det säger väl en del om hur pigg jag var?! ;o)

Ons - Andra och sista dagen av intressanta kursen! Ska försöka göra ett referat för det är helt sjukt vad en så enkel sak som att kommunicera är invecklad och komplicerad! Väl hemma hade jag ännu en glimrande träning på fin-fina Ella hästen!! Känns jättekul att vi har kommit så här långt och att vi faktiskt fått 2 st sådana kanonträningar i rad (ska se om jag hinner få till ett lite mer detaljerat ridreferat senare). Vi är helt klart något riktigt bra på spår. Nu är det bara att bli stadiga i detta så vi hittar dit varje ridpass och jag hoppas vi hinner stabilisera det åtminstone liiiite till premiärtävlingen nästa helg! Mels har vilodag på onsdagar och så även idag. Fille och Jack har fått ta det lite lugnt ett par dagar nu men jag planerar fixa lite extra med dom i helgen :o).

Tor - Massor att göra på jobbet efter 2 kursdagar men det gick att städa undan allt viktigt inför långhelgen. Skönt! Hämtar sötungen på dagis och han var ute när jag kom, han hade tydligen känt igen -"MIN MAMMAS BIL" redan när jag var på väg upp för sista backen och hade sprungit mot grinden där han stod och ropade på mig när jag kom ur bilen... Värmde ju onekligen mammas hjärta! PussPrinsen!! Nu har vi varit hemma och myst en stund, vi har fikat pannkakor och tittar en stund på "Ubbe och Tess" som numer har konkurrerat ut Pingu. Är väl dags att gå ut en stund nu och leka i det fina vädret...

Hej svejs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0