Perfektion

Idag, påskafton av alla dagar har vi haft i mina ögon helt PERFEKT väder - lagom varmt (ca 20 grader), lätt fläktande bris och strålande sol. Man kan vara ute och göra saker utan att avlida av värmeslag men det är ändå så varmt att man utan problems kan gå i shorts och linne hela dagen utan att frysa... Mycket viktiga ingredienser för en frusen Jennie som dock inte gillar när det blir FÖR varmt, lagom är bäst! ;o)

Måste erkänna att vi har inte gjort många knop hittills denna helg, hade så mycket ambitioner om att göra klart i Albins rum, stängsla hage, kratta kanterna i paddocken, städa sadelkammaren och röja hemma men det enda vi gjort är att vi har röjt lite halvhjärtat... Känns helt okey att bara slappa också även om det inte ligger i min natur (att slappa alltså). Men jag blev helt urblåst av att få fel tapeter (IGEN) så detta blev konsekvensen... dvs STREJK! ;o). Vi har istället åkt till stan idag och köpt skor till Albin då det inte kändes helt bra att han går omkring i sina vinterkängor längre. Jag och Gustaf var inne på praktiska, fotriktiga skor enligt konstens alla regler för barn men när Albin fick syn på dessa fanns det inget att göra, sonen ville ha så sonen fick såklart! Klart han ska få välja själv om han vill, att han tar egna initiativ ska uppmuntras (särskilt när det inte är bustrick som det oftast är när han tänker till själv) ;o)


Ok, vem är förvånad att han ville ha bilar på dojjorna?!?!? ;o)

Nu sitter jag på vår underbara altan och bara njuter av... tja - ALLT faktiskt! Vi har ätit, Albin springer omkring och leker, hur nöjd som helst. Sally stryker runt och myser i solen, hästarna betar nöjd i hagarna (som äntligen börjar grönska) och Gustaf sippar på en öl här bredvid... Livet kan vara betydligt sämre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0