Melrose

Lilla trollungens utbildning går framåt med stormsteg!! Har hänt jättemycket med henne sedan vi kom igång ordentligt med ridningen och det känns bra att hunnit introducerat både cavaletti och klättring i skogen. I min drömvärld hade jag inte behövt jobba utan bara hållt på med hästarna och ridningen, önskar jag hade mer tid att lägga på fyrfotingarna men nu är det som det är. Men jag har verkligen haft tur med Mels. Är så oerhört tacksam för duktiga medryttare Tina som lotsar runt henne med den äran :o). Passade på att fota dom sist dom red, var så himla fint väder och Tina hade fixat Mels så hon såg ut som en "riktig" dressyrhäst med lindor och allt :o). Matte var såklart stolt som en tupp över min fina, fina häst! (Är ju såklart lite dumt att jag inte passar på att fixa med annat när Tina har henne, hela vitsen med medryttare är ju att få tid över till annat - men dom var så himla fina så jag kunde inte låta bli...hihi..). I traven börjar hon bli stadigare och hittar ganska snabbt vila i steget och blir väldigt taktfast och fin. I galoppen har bjudningen kommit rätt bra men hon har inte ännu fått poletten att trilla ned, vill gärna att hon får en aha-upplevelse även i galoppen innan vi går på vila. Men hon har förutsättningarna så jag tror att det släpper fullt ut snart!

Det är extra roligt med Mels för hon är så galet ridbar, hon har verkligen huvudet med sig och det känns som rena jackpotten i jämförelse med "storasyrran", är så van vid Ellas spektakel att Mels framstår som rena drömhästen :o)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0