Lycka!

Idag har jag ridit mitt utan tvekan BÄSTA ridpass någonsin!!! Var och tränade och Ella var heeeeelt fantastisk. Jag hittade nya knappar jag inte visste fanns, snacka om att kicka igång bakkärran - ohlala :o). För en gångs skull ville jag inte sluta trava (brukar normalt sett tycka det är jobbigt att sitta ned, är alldeles för lat och otränad) för det kändes som att vi svävade fram, hon var som smör i sidorna och reglerbar i alla möjliga håll. Vi gjorde några korta piaff-embryon och i slutet fick vi även till ett par steg passage - ni förstår ju att jag är lycklig?! Det som är roligt med Ella är att hon verkar tycka det är roligare ju svårare det är?! Märkligt men underbart och jag skattar mig lycklig att ha kommit hit idag. Vi har varit något på spår och idag trillade polletten ned, jag satt och asgarvade för hon var så otroligt rolig att rida, Anki trodde säkert att jag fått fnatt ;o)... Men idag kände jag verkligen att jag RED och var fokuserad, vilket visade resultat med en gång. Jag fick också betalt för det hundjobb vi gjort sista veckorna och detta var belöningen för att jag var stådaktig att gå ut och rida i skitvädret som var igår, Ella var inte jättekul men vi red iaf...

Har massor att skriva om dagens ridpass men jag måste verkligen sova, så nu går jag och lägger mig med världens bredaste leende på mina läppar... God natt vänner!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0