Efter regn kommer solsken...

Härliga påskhelg!!! Med sådant här underbart väder kan det knappast gå fel?! Trodde jag... Var och hämtade ut paketet med Albins tapeter som äntligen kommit och tro på f-n att jag fick FEL FÄRG även på rullarna?! Trots att jag stämde av hundra ggr vad jag ville ha... Blev så vansinnigt besviken och mina planer att fixa färdigt väggarna i hans rum gick åt skogen. Såklart hade dom inte öppet idag så jag kunde ringa och uttrycka mitt missnöje men imorgon då... För att detta inte skulle förta mitt humör för hela påskhelgen (även om det är bra nära) fick jag fick försöka peppa upp mig. Hade som tur var bestämt med Madde om uteritt och det räddade upp helt klart. Blev en urmysig uteritt i skogen med Mels, som för första gången fick klättra över stock och sten och det gick jättebra. Hon verkade tycka det var spännande värre och jag misstänker att det snurrade bra innanför pannbenet ;o). Är lustigt hur mycket energi man hämtar av en skogstur i trevligt sällskap och underbart väder?!

Har därefter myst med världens ljuvligaste lilla buskille som har varit på ett fullkomligt strålande humör. Vi har varit rediga och röjt på tomten, det där skatboet som jag rev ned från äppelträdet har ju legat på backen ett tag så det fick vi röjt bort och slängt. Albin ville såklart hjälpa till, först nöjde han sig med att slänga kvistarna i vår skottkärra men sedan ville han promt ha sin egen skottkärra och köra själv, vem är jag att hindra sådana initiativ?! ;o)


-"Sådär ja"...


Titta sig noga för innan man går över vägen och dumpar i "bränn-högen"...

Som extra grädde på moset ringde mamma och hade skott på snabbväxande buskar som blir upp till 3-4 meter höga så nu har vi varit ute och planterat detta i hagen för att skapa skugga i våra annars rätt trista hagar. Vi har som ambition att plantera lite "oaser" med buskar och träd samt få lite liv i form av små kullar, där har vi ju redan gjort några så vi är på bra väg... Det tar ju lite tid att applicera alla idéer och åtgärder man vill få till.


Snart har vi åtminstone EN dunge i varje hage!! :o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0