Hur tänkte jag nu?!

Sitter här och borde egentligen gå och lägga mig. Av någon märklig anledning lyckades jag anmäla mig till tävling i ett svagt ögonblick för några veckor sedan, närmare bestämt efter min träning för 2 veckor sedan när Ella var helt ljuvlig att rida. Detta gjorde mig visst lite övermodig vilket resulterade i en anmälan... Dessvärre har Ella inte gått ens i närheten lika bra sedan dess så nu sitter jag här och känner mig lite hängig. Som grädde på moset hade Ella ett sår på benet igår så jag tog henne på töm, kunde inte se något konstigt utan hon såg ut precis som vanligt. Idag var hon rätt svullen dock. Ingen puls, ingen temp men lite varm såklart. Red henne och jag kunde inte känna något konstigt, Gustaf kollade lite och såg inget han heller. Får bara hoppas att det känns bra imorgon också...

Ridpasset som sådant var väl ingen höjdare, hon blev rätt fin i traven stundtals men var lite tjorvig i galoppen igen. Fick ta lite diskussioner då hon ips vips bröt av som hon själv ville - inte särskilt roligt! Efter lite sparkar mot skänkeln kom vi iaf överens om att man skulle galoppera tills matte sa stopp - alltid något... Får väl se vad primadonnan hittar på imorgon. Funderar på om jag ska longera henne lite hemma i paddocken innan vi åker imorgon och kolla henne en sista gång. Fick nämligen höra av M i stallet att Ella hade vurpat i hagen igår (var troligtvis då hon fick såret på benet) så jag blev ju mesig igen med tanke på hennes bäcken som precis blivit justerat (i och med att hon var så himla tramsig med galoppen). Men jag vet inte, kändes verkligen inte alls som att hon hade ont utan det var bara uttråkad störig Ella... Vi får väl se helt enkelt. Hade väl önskat en bättre uppladdning men nu är det som det är. Börjar fundera på om jag inte ska strunta i det här med att tävla i fortsättningen, känner mig mer stressad över det än har en bra känsla och då blir det inte kul. Vill inte behöva lägga in mer press än vad ridningen är i sig själv... Jaja, ska iaf göra mitt bästa att ratta runt primadonnan imorgon. Är LA:1 som står på agendan och det är rätt kul program även om man behöver hålla tungan rätt i mun. Det händer grejer mest hela tiden och man vill försöka förbereda innan och inte bli överrumplad mitt i. Med tanke på att jag inte fick till vare sig galoppen, ryggningen, trav-volten till längning eller skänkelvikningarna idag när jag red så känns det liiiiite marigt inför morgondagen. Har iaf nära till tävlingen och rätt bra starttid så man får vara glad för det. Kan vi bara slippa regn så vore det toppen!

Håll nu tummarna för en mycket oinspirerad och nervös Jennie!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0