Itchy Bitchy Ellalala...

Att ridning ska vara så jäkla svårt?! Vi har ju varit på gång igen jag och Ella, sista träningen för 2 veckor sedan kändes som 1 miljon och jag svävade bland rosa moln, det fortsatte även ett par dagar efter. Sedan gick hon lite lugnt ett par dagar av olika andledningar och det i kombination med att hon verkar ha tröttnat på att gå som sällskapsdam till Melsan på mindre hage utan gräs PLUS att hästskrället är brunstigt igen (när sjutton ger dom upp för säsongen?!) gjorde att träningen igår blev ett bottennapp utan dess like! Ella har under det senaste halvåret blivit ett riktigt märr-monster under sina brunster och satan vad hon är klämmig och pipig med skänkeln... Vill inte alls gå fram och kickar jag till lite extra blir hon bara förbannad och kickar efter den *suck*... Detta var stundtals i galoppen, i traven var hon hur fin som helst - taktfast, stadig i formen, inte för låg och igång fint med bakbenen och bra ryggverkan. Men samla sig i galoppen var hon inte alls sugen på för dagen. När hon blir sådan tappar jag sitsen direkt och faller fram, så fort hon känner att jag tappar lite tryck i sitsen utnyttjar hon det och bryter av. Blir helt galen, jag MÅSTE bli starkare i sätet!! Kan inte vara så bräckligt, att allting faller som ett korthus vid minsta lilla motgång. Red lite vägar ut LA:1 programmet och varje gång jag skulle vända upp i den förvända svängen bröt hon av, jag höll på att bli galen! Till slut får vi till det och hon galopperar genom svängen men bryter av när vi kommer mot väggen - då blev jag arg på henne och kickade till lite extra, Ella blir lika arg och kickar efter skänkeln men lyckas sparka i sargen, small ju till såklart så Ella blev rädd och rodeon var ett faktum... Lyckades iaf klara mig kvar på ryggen *tack och lov*! Efter detta blev väl ridningen något bättre och vi fick till vägarna i rätt gångart. Kan dock inte påstå att jag var särskilt nöjd med träningen, eller Ella heller för den delen. Jäkla skata till att fjanta!!

Var så vansinnigt lack när jag kom hem, det är inte kul med sådant brunsthumör och hade någon lagt ett bud på mina ston hade jag nog sålt dom rätt av... Ser sååååå fram emot att få rida Fille...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0