Kan man vara FÖR effektiv?

Efter en dag som denna tycker jag faktiskt att det är en berättigad fråga! Har lekt med Albin, gjort det sedvanliga stallandet med allt vad det innebär när man har 4 hästar, byggt fram cavaletti övningar som jag red med Ella, lunchat med familjen och haft lite kvalitétstid, tvättat, byggt ny fålla till Mels, mockat ur Mels fålla, röjt i Ellas hage, hjälpt Gustaf med att plocka undan all fallfrukt i trädgården så han kunde klippa gräset, röjt ur ett skåp inne samt gått igenom 2 flyttlådor jag hittade där, promenerat med Mels, haft intag, varit med både Jack och Fille i paddocken och jobbat lite...Och allt detta är klart kl 17:12 då jag efter en dusch slår mig ner i soffan med en kopp te och datorn. Ska visserligen erkännas att nu är jag helt slut och funderar starkt på att krypa ner bredvid Albin där han ligger och sussar i myshörnan... Men då väcker jag honom säkert och det vore ju synd.

Ella gick faktiskt riktigt bra idag. Det har hon gjort sedan vi var och tränade sist av någon anledning. Det är rätt kul när vi kör cavaletti för hon bjuder alltid på så härligt. Är nästan så jag skulle vilja rida med bommar varje dag men det blir ett sånt kånkande ;o). Igår fick hon vila då det dels var riktigt ugh-väder och dels för att jag konstaterade att hon tuffat på i 12 dagar. Passade rätt bra att vi fick paus.

Annars är det lugnt, Melrose har fått en störra fålla idag. Har kollat henne och hon är jättemycket bättre. Ska därför låta henne gå ett par veckor på en större fålla och sedan kolla till henne igen. Är hon fortfarande bättre då åker jag in till Åby igen och kollar henne, har vi tur kommer det inte ta 6 månader utan mycket kortare *hoppas, hoppas*

Pojkarna var jätteduktiga idag. Var i paddocken med båda, Jack fick lösgaloppera och ta några skutt på Ellas cavaletti ;o). Det är en riktig liten hoppeponny vi har visade det sig och det ska bli jättekul att löshoppa honom nästa helg. Fille fick bomöva och öva på att gå fint för Monki var nere och red i paddocken. Det gick riktigt bra och än så länge finns inga som helst hingstiga tendenser på honom. Känns väldigt roligt att ha börjat jobba med dom och planen är att aktivera dom 1-2 ggr per vecka beroende på vad vi gör...

Är så vansinnigt nöjd med mina fina, underbara hästar!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0