Gymnastikhoppning

Då Gustaf skulle iväg och jobba i Jönköping idag listade jag rätt snabbt ut att det kommer bli en SEN kväll och därmed kommer hästeriet inte fungera som jag vill... Så det blev en tidig stalldag för mig istället, fixade allt på morgonen och red Ella i det härliga höstvädret. Då jag gett mig f-n på att stärka galoppen stod gymnastikhoppning på schemat, eller rättare sagt - studs med 4 cavalettihinder. Det var sååå roligt, Ella glömde av att tramsa och bara bjöd på. Hade även en rad med travbommar utlagt så vi altinerade mellan de 2. Mycket nyttigt och det känns väldigt bra att jobba mer med bommar (även om det är jobbigt att bära *s). Det blir väldigt tydligt att när jag rider galopperar "dressyrigt" fokuserar jag alldeles för mycket på att "rida fint" samtidigt som jag försöker få henne bjuda ärligt. Blir ett moment för mycket på något sätt, iaf med mina fysiska och mentala förutsättningar... Men idag struntade jag i att rida fint utan hade full fokus på att hon skulle gå fram och bjuda och såklart blev det en herrans skillnad! Ser fram emot höst och vintersäsongen igen, ska bli spännande att se om min plan kommer att ge utdelning...

Det är sannerligen en berg- och dalbana det här med ridning...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0