Prioriteringar

Som ni förstår har det varit rätt galet här de senaste dagarna. Gustaf åkte in till akuten 2 nätter i rad med sin mage och är nu kollad enligt konstens alla regler. Det är "bara" magkatarr, så inget riktigt allvarligt men nog så besvärligt och ONT efter vad man förstått om magkatarr... Han har iaf fått tabletter och nu har dom börjat hjälpa så han mår väldigt mycket bättre, vi får hoppas att det håller sig så!

Hästmässigt har det varit ok, har inte riktigt haft fokus själv då jag varit orolig för Gustaf så jag har tömkört och ridit ut lite mer de sista dagarna, har gjort 3 riktiga pass sedan jag rapporterade sist och det har gått rätt bra. Hade ju någon dipp igen då jag kom på att jag inte "RED" utan mer åkte häst, vilket var vansinnigt irriterande att inse. Det positiva är väl att jag genom det kan göra något åt det och komma vidare. Har funderat väldigt mycket på vad jag vill med min ridning, är ju lite frustrerande när ambitionsnivån ligger betydligt högre än vad tid och ekonomi tillåter... Har man en 1-årig son, egen gård och 4 hästar går det ju såklart åt en hel del vardagstid till att mocka, fixa mat, in- och utsläpp, borsta etc... Vi har ju tyvärr inte råd eller möjlighet att hålla med hästskötare även om det många gånger skulle känts väldigt lyxigt ;o). Det är väl klart att om man hade fått hästarna serverade i full mundering och kunnat ägna sig åt att bara rida skulle man såklart utvecklats betydligt bättre som ryttare. Eller om man hade haft en mamma som var tränare så man fick hjälp på hemmaplan... Men nu är det inte så. Samtidigt vet jag inte om jag skulle vilja ha det så, en stor del är ju att umgås med hästarna såklart och bilda sin relation. Så just nu har jag insett att jag måste sänka kraven lite, var sak har sin tid och just nu vill jag hinna vara med min son också. Jag kommer självklart rida och se till att vi når våra mål, men tidplanen är justerad en hel del... Nu när jag börjat jobba igen kommer ju det såklart "stjäla" ännu mer tid men jag har bestämt mig för att detta ska fungera, det bara SKA!!

Får däremot erkänna att jag hade inte tackat nej till en storvinst på V75 eller något så jag hade kunnat vara hemma och stallat istället för jobbat ;o) *haha* drömma går ju... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0