Sum up!

Får väl sammanfatta senaste dagarna, då jag var liiite gnällig sist ;o). Det blev rätt bra ändå till slut, kom ut i lördags med Ella. Var visserligen skitväder men vi red ut och galopperade på nyblöta grusvägar och hade rätt mysigt ändå till slut. Kom tillbaka blöt och kall men med ett leende på mina läppar ;o). (Med facit i hand inte ett glimrande beslut för jag är hemma från jobbet idag - förkyld som få). Gustaf var lika duktig som alltid och lyckades lösa vattenproblemet!! Han lagade det som var trasigt och nu fungerar vattnet som aldrig förr... Måste erkänna att jag är väldigt imponerad över att han alltid lyckas klura ut och fixa! Chattade lite med Thomas om detta och "McGyver" dök upp ett par ggr, och visst är han som McGyver min man, om inte duktigare!

Vi kom till och med iväg på festen, sena som få men det gick ju det med. Blev en riktigt trevlig tillställning och vi var glada att vi trotsade tröttheten över strulet och faktiskt åkte. Var länge sedan vi träffade Frufällorna och Räfrserydarna och det är alltid lika kul. Så TACK för en lyckad tillställning! :o)

Som ni förstår var ju söndagen en seg sådan... Fick fixat allt i stallet, tog Melsan på en långpromenad och red en SUPERSPÄND och tramsig Ella i en blåsig och småregning paddock. Dock blev hon jäkligt fin och hon är ju himla fräck när man kan rida på den spändheten så man får väl ta det ;o). Har blivit enorm skillnad på galoppen och jag hoppas det fortsätter att utveckla sig lika bra över hela vintern nu, kan bli en galet rolig vår i så fall!!

Idag är det måndag och jag är som sagt hemma, sjuk. Inte jättekul men Christine har lovat fixa åt mina hästar så det är ju lite tur i oturen. Är ju skönt att få vara sjuk i "lugn och ro". Madde har intaget dessutom så jag är i princip helt ledig... Blir med andra ord inte många knop för yours truly idag...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0