Spånmonstret Ella

Har som sagt tagit Ella på töm lite mer det sista, passar ju egentligen rätt bra för jag kan jobba henne med att stärka galoppen utan att ha mig skvalpandes runt i sadeln... Har kommit på att jag borde nog gå någon tömkörningskurs eller något för jag kan inte så mycket egentligen. Som t ex i vänster varv vill hon inte gärna ta stöd i ytter och fular lite genom att tjuva in mot mitten och jag vettisjutton hur jag ska göra. Har ju liksom ingen innerskänkel när jag tömkör som jag kan trycka ut henne med, (peka på bogen med spöt är inget hon verkar bry sig om heller)... Antagligen finns det något smart sätt sätt och det är precis DET jag vill lära mig ;o). Hur som haver, inte helt lätt att fota när man tömkör heller. Ella var jättefin och jag ville fota men när jag stod där med enhandsfattning så blev det visst inte så bra... Hihihi...




Jättebra drag att rulla sig med täcket på Ella... Snyggt ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0