Jag är less!!

Såååå less... Just nu känns det tungt med det mesta. Min förkyldning blir inte bättre utan tvärtom, jag bli sämre och har i princip tappat rösten för jag har så jäkla ont i halsen. Detta gör ju såklart att jag inte kan rida vilket är otroligt frustrerande och rätt stressande då ding-Ella inte klarar av att ta det lugnt. Hon är en sådan häst som måste gå varje dag för att inte dinga ur fullständigt. Lite småding blir hon ju ändå men för att hålla sig mer på mattan. Efter träningen i torsdags blev jag ju vrålkass och hon fick stå i fredags, longerades igår och idag tänkte jag skritta ut. Tyckte att det var lite galom vad jag orkade med - men ding dam hade en annan åsikt. Hade kommit ungefär 400 meter när första "farligheten" kom och Ella började bocka & småstegra på stället. Lyckades häva det, kom  3 meter till och då kom nästa rodeo-flipp. Insåg att jag inte skulle orka ta en dust så jag hoppade av och tog dusten från backen istället. Satt upp och kom kanske 500 meter när nästa idiot-flipp kom, återigen något "otroligt farligt" igen och jag lyckades återigen hålla mig kvar och få hästen lugn men inser att jag inte pallar fortsätta och sitter av och fortsätter till fots med henne istället. Gick ungefär 500 meter till och hade där en kanske 5 flippar igen när jag vänder och går hem, hämtar longerlinan och går ut i runden (där det är rätt tungt nu) och apan fick springa av sig på linan... Det är inte kul när det är så här. Men kan ju inte skita i att jag mår dåligt och rida så ur f-n löser man detta?? Måste ju bli frisk ju!!

Känner att jag skulle behöva en paus, är less på Ellas fjanterier. Jag älskar henne men ibland är hon bra tålamodsprövande den lilla skatan! Det känns lite trist att hon är en sådan häst som behöver ett ridhus för att fokusera, för det är inget som kan lösas just nu... Ok, jag är gnällig men skulle verkligen behöva en paus. Tänk vad skönt det hade varit med 1 vecka eller 2 på något skönt ställe i Thailand... Det känns att vi inte haft semester på länge, det blev ju inget med Kanarieöarna i mars när Gustaf blev sjuk istället. Får kolla upp om det går att rodda runt och fixa så man kan få en semester... Hade varit alldeles, alldeles underbart!


Kommentarer
Åsa

Ja ibland är det bara så fullt i huvudet så man varken vet in eller ut...



Ni har ju haft det tufft ett tag. Tycker ni borde vara värda lite "livet på räls" tajm...

2010-11-01 @ 10:37:18
URL: http://rik.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0