Jag har en plan...

Kom på ännu ett taktikdrag för att komma vidare med ridningen. Är ju så vansinnigt dålig på att planera min ridning och måste helt enkelt skärpa till mig. Plockade fram "Dressyrskolan" av Anders Lindgren och pluggade in 2 övningar som vi skulle göra, överambitiös som jag är föll lotten på slutor och förvänd galopp?! Ella kändes inte toppen men jag höll min plan och det blev ändå rätt bra till slut. Kan ju inte begära så mycket mer efter den senaste veckan som varit lite slö men det var väldigt skönt att ha en plan... Tänker absolut fortsätta med övningarna i boken!

Idag fick jag rida ett kortispass då tiden inte räckte till men ville ändå hellre rida än longera henne. Nöjde mig med att jobba henne i form alla gångarter utan krusiduller, ha ett allmänt positivt ridpass plus strecha henne ordentligt i traven - och det blev riktigt bra. Hon kändes väldigt fin och positiv - framförallt i galoppen. Kul, det tyder ju på att jag trots allt kom igenom henne lite med den förvända övningen från igår, inte utan att man blir lite inspirerad ;o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0