BLÄÄÄÄÄ!!!!!

Jag brukar egentligen inte vilja gnälla, faktiskt - men just nu är jag så fruktansvärt LESS så nu ska jag banne mig gnälla ordentligt! Vår förbannade, j-la vattenbrunn har pajat, en fredag såklart! Inte en droppe vatten har vi. Kul, verkligen superkul när man står med 7 hästar som dricker ca 40 liter var om dagen... Det är märkligt att saker man normalt sett tar för givet som... tja... ett glas vatten?! En dusch?! En kopp te?!... är just nu drömmar som hägrar på horisonten... Okey riktigt så illa är det inte, vi fick ta våra dunkar från förra vintern och lasta på traktorn, åka över till grannen och hämta - men ändå!!!

Som grädde på moset är det fullkomligt skitväder ute, har regnat precis hela dagen! Såklart hann jag inte rida Ella igår pga lite andra grejer i kombination med brunnen, och det ser inte ut att bli en lucka för det idag heller för den j-la brunnen. Gustaf har iaf lokaliserat problemet och är i detta nu iväg och köper reservdelar. Förhoppningsvis ska han kunna fixa eländet (tur att han är så himla duktig med sådant!!!) så vi får tillbaka vårt älskade vatten. Men vi får se. Meningen var ju att vi skulle iväg på fest idag, mamma skulle passa Albin och vi skulle sova borta men ios vips så känns det som att det har runnit ifrån oss... Frågan är om vi ens kommer iväg alls?! Det är tydligen inte meningen att vi ska åka på festligheter, förra gången vi var borta blev ju Saga ihjälkörd och Albin fick 40 graders feber :o(

Nej, just nu är det inte på topp. Har dessutom inte fått mitt fredagsmys på 2 veckor så jag börjar bli lite irriterad över det. Försöker hålla fredagarna lediga för att kunna umgås med Albin och Gustaf, äta något gott tillsammans och mysa men det fungerar ju bara om samtliga inblandade proiriterar detta... - Surkärring, jag?! JAPP!!! Så in i bänken, tänk då om jag inte får rida idag heller....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0