Lilla Melsan

Det går så sakteliga framåt för lilla Melrose, vi har nu avklarat 12 veckor som konvalecent med den äran. Hon har varit ett sant A-barn och trots att hon bara är 3 år och blivit förpassad till fålla har hon verkligen uppfört sig. De gånger det "exploderat" kan jag räkna på en hand. MYCKET nöjd med min ljuvliga lilla häst måste jag säga! Jag kan däremot inte säga om hon är "bra". Vissa dagar tycker jag hon ser helt ren ut och andra inbillar jag mig att hon ser lite stram ut. Om detta beror på att jag fullkomligt stirrat mig blind på hennes ben eller ej, om det är en följd av skadan hon haft och det måste stärkas muskler, eller om hon helt enkelt inte är bra ännu kan jag tyvärr inte avgöra ;o). Vi ska iaf på återbesök om ett par veckor och då får jag experthjälp att kolla henne. Rådgjorde iaf med vetten för ett par veckor sedan och vi kom fram till följande: Melsan har fått en större fålla (7 x10 m) och vi har ökat upp den dagliga promenaden från 15 min till ca 30 min 4 dagar i veckan plus att en dag får hon "klättra", dvs gå i en lagom brant grusbacke, övriga dagar ligger kvarten kvar... Melrose är jätteglad för sina längre utflykter och jag hoppas verkligen att hon är okey nu...


Nöjd liten 3-åring ute och flanerar med matte...


... som konstaterar att det inte är helt lätt att fota när man är ute och går ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0