Buuuurrrrr....

Ruggväder är väl ordet som bäst beskriver hur vädret har varit idag?! Måste erkänna att när snön går rakt horisontalt pga bitande vindar är det inte mitt önskeväder om man säger så... Jag pratade med min mamma på telefon på förmiddagen, hon hade just tittat på väderprognosen på TV som informerade att det skulle det bli kulingvarning och snö kl 13:00 (pip). Detta gjorde ju att jag fick eld i baken att hinna ut och göra något med Melrose och Ella INNAN dess (för att ge sig ut i det förutspådda snökaoset kändes föga lockande). 10:32 knatade jag och Melsan iväg och då hade det redan börjat snöa och blåsa upp, var sådär lagom roligt och Melsan tittade på mig med förvånad blick (och något spänd kropp - hon trodde väl matte fått fnatt *s). Tog det smarta beslutet att gå en liten runda i skogen för att komma ifrån värsta snålblåsten och det var väl egentligen ett bra beslut... enda kruxet var väl att jag fick pölsa rätt bra i snön och var helt slut efter vår halvtimma ute, får väl helt enkelt tacka för den motionen ;o). Väl tillbaka fick jagckat och fixat stallet innan jag var tvungen att pausa - var helt slut! Gick in och tiggde till mig lunch av "kocken" (aka Gustaf) och försökte uppbringa energi att ge mig IGEN i skitvädret (Ella-aktiveringen var ju kvar) - när jag tittar ut och ser att det varken snöar eller blåser utan solen hade rent av tittat fram?! Vad hände med ovädret liksom?! Fixade lite och bytte om, gick ut i stallet och pratade lite med Madde som skulle bort till det andra ridhuset (vi har ju 2 st på 1 km avstånd i vardera riktning). Har varit på väg till detta flera ggr för att kolla underlag, tillgänglighet osv så vi hakade på. Hämtade Ella i grimskaftet och påbörjade promenad nr 2 för dagen och konstaterade att solen inte längre var med oss utan det hade istället börjat blåsa igen och snöflingorna började falla... Tyyyypiskt! Hur som helst, vi gick bort till ridhuset, Madde red en stund medan jag och Ella myste runt lite lagom sådär ;o). Var skönt att bara lulla runt och Bara Vara med Ella. Känns verkligen som att hon har landat sedan hon fick gå ut i stora hagen igen och det känns fantastiskt bra... Nu börjar även jag känna mig bättre igen efter alla förkylningar så ska ta tag i mina hästar ordentligt, Ella har vilat sedan i tisdags så nu är det dags att sprattla igång ;o)

                    
Ella kollar när polaren får jobba, om hon är avis eller nöjd framgick inte helt (men jag gissar - nöjd *s)             


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0