Så kom vintern då ja...

Sicket väder det blev!! I och med att Albin är krasslig blev det inte mycket sömn inatt och jag hörde hur det ven ute och misstänkte att det skulle vara vinterlandskap när vi gick upp - mycket riktigt! Det var VITT ute och det var fortfarande snöstorm light. Var i valet och kvalet om jag skulle släppa ut hästarna eller ej men mamma var här och tog Albin så jag kände att det var nog lika bra så slapp jag dra med honom ut när han är krasslig. Sagt och gjort, hästarna verkade måttligt roade men tänke att jag får väl plocka in dom tidigare i värsta fall. Nu sitter jag här, klockan är 11:40 och det tar i mer och mer med blåsten och jag börjar må lite sådär för hästarnas skull. Jag VEEEET att jag är tramsig men så är det bara, pojkarna har inga täcken och det blåser på rätt bra och snön är blöt... Jaja, Albin sover nu ändå och så är fast här inne tills han vaknar och då måste han äta. Men SEN, efter det ska jag nog se till att få in mina prinsar...

Inte lätt att vara hönsmamma! ;o)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0