Mission impossible

Ni som följer bloggen vet ju säkert att jag drabbats av "boa-känslor" (att det sedan är ungefär 1,5 år för sent är en heeeelt annan sak) men iaf. Arbetsrummet är numer under färdigställande och efter att ha bredspacklat färdigt fick jag tömma rummet så jag kunde dra bort det gamla golvet. Att tömma ett rum som bland annat innehåller en styck 90 cm bred säng innebär att allt innehåll, plus omnämnda säng måste husera någon annanstans i huset, som redan är fullt med ordinare grejer... Inte helt lätt med andra ord men "sålänge" hamnade den i hallen vilket som ni förstår inte är optimala platsen för en säng! Efter att ha haft den stående där i 2 dagar fick jag helt enkelt nog, tog 90-sängen och bar helt sonika ner den i källaren... själv... nedför denna källartrappan:

               

Som ni förstår är det inte lättaste trappan att bära ner en säng, än mindre själv och när jag berättade det för Gustaf blev han superimponerad för han hade tänkt att göra det men insett att det var "-typ mission impossible"... Ha, omöjligt för klenfisar kanske men inte för en rekorderlig hästtjej inte ;o)!!

Så nu är jag nöjdare än nöjdast över min bedrift (om än lite sur över att jag visar en bild som TYDLIGT avslöjar att trappan måste svabbas) och tänkte passa på att slipa väggarna under rent mallgrode-rus medan Albins sömntåg tuffar vidare, förhoppningsvis 1 timma till ;o)

ps. måste ju berätta att trappan brukade vara en mörk, hemsk röd färg innan yours truly målade om den vit... Blev betydligt bättre om än ställer lite tuffare krav på städning ;o)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0