Jag vill, jag vill, jag vill....

... Så snälla ge mig tiden att göra klart!!! Det är inte lätt att renovera hemma med en liten duracellkanin som busar runt hela tiden. Jag har ju gett mig den på att hinna få ordning på gärstrummet snarast och håller som bäst på att bredspackla väggarna. Jösses vad segt det är!! Det är ju en jättejobbig strukturtapet där inne och det är den jag håller på att "spacklar igen" så vi kan tapetsera med en schysst tapet och det inte kommer se ojämt ut. Dessvärre får jag passa på att spackla när min lilla raring tar sin middagslur så det är ju lite begränsat med tid på dagen ;o). Hade tänkt att köra på ett race ikväll men jag fick migrän på eftermiddagen idag så jag är så himla matt, blir nog inget gjort ikväll ändå tyvärr... Attans... Jag vill ju få det färdigt!

Har fått ett helt galet ryck att försöka få ordning hemma. Tror det har att göra med att Albin nu börjar bli såpass stor att han tar sig runt överallt själv och därför vill man ju att det ska vara fint och tipptopp här hemma. Plus att nu börjar vi få såpass ordning ute kring hästarna så det känns som att turen har kommit att färdigställa för oss. Efter 2,5 år i huset börjar det bli dags ;o). En annan anledning att jag vill bli klar i gästrummet är att jag vill göra Albins rum här uppe, och jag har lovat mig själv att inte påbörja massa projekt utan att vi måste avsluta ett i taget. Helst hade jag velat få klart till Albin innan jul men jag inser ju att det kan bli lite tajt tidsmässigt men jag ska iaf försöka utan att stressa sönder oss. Hade varit sååå roligt att ha Albins rum klart som en slags julklapp till honom :o)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0