Idolfredag

Jösses, är bara 4 kvar ju! Såg nästan klent ut när dom klev in på scenen... ;o). Jaja, vi har då bänkat oss framför TV:n för kvällen Idol. som vanligt väntar vi till ca 20 över och tittar på vår inspelning istället - för då slipper man reklamen!!! Detta gör ju att jag ligger och draggar lite men det får bli så.

Inledningslåten tycker jag nog blev sådär, killarna fick till det lite bättre än tjejerna.

Omgång 1:
Jay/"Bad Romance" - Heeeelt otippat med en Jay som sjunger Lady Gaga, men han gör det helt okey. Inte hans bästa framträde (särskilt inte som han skämde bort oss förra veckan med "Like a prayer") men jäklar vad han utvecklas som artist!! Det som framgår är ju att han faktiskt kan sjunga och inte bara är en "Rocker".

Linné/"Don't you forget about me" - Första meningen och jag har ståpäls! JAG tycker hon gör den grymt bra och fattar inte vad juryn snackar om... Ett av hennes bättre framträdanden i upptempo.

Olle/"Fix you" - Klockren låt till Olle får man ju säga. Jag har ju aldrig varit en Olle-fantast men det här är helt klart hans bästa framträdande hittills. (Men jag tycker fortfarande knappt han hörs, hans röst är inte tillräckligt för en arena).

Minnah/"Just the way you are" - Helt okey framförande med lite tonfel lite här och var. Blir nog detta framförandet som ligger sist i startgropen inför omg 2... Sorry Minnah!

Omgång 2:
Jay/"Against all odds" - Mycket bättre än första rundan! Fortfarande inte glimrande men han är tillbaka...

Olle/"Beautiful day" - Nope. Tar man en av mina favoritlåtar får man banne mig göra det bra, och det här föll inte mig på läppen. Ska man göra en sådan här låt får man göra den till sin för annars blir det bara en cover - och det är omöjligt att överträffa orginalet! Så det så! (Hmmm, jag och juryn är inte helt överens idag ju).

Linnéa/"Crazy in love" - Den här tjejen är helt klart bäst när hon gör låtarna till Linnéalåtar... Grymt, grymt bra!! Helt galet vad begåvad hon är...

Minnah/"Alone" - Det är lite trist för Minnah, det är klart att man inte kan sjunga lika bra när man har haft en halsinfektion. Återigen en helt okej framträdande men inte mer och återigen är det hon som drar kortaste strået..

Enligt min ringa åsikt är det dags för Minnah att åka hem och hon borde få duellera med Olle (men tyvärr tror jag det blir mot Linnéa)... Rent krasst tycker jag iofs att Jay gjorde sämre ifrån sig än Linnéa men det lär ju aldrig hända att han får duellera...

        
Bild från tv4.se


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0