Idol

På allmän begäran kommer nu ett idolreferat, tydligen saknas mina eminenta amatörbedömningar ;o).

Andreas/"She´s a Lady" - tyckte det var lite platt faktiskt. Han kan ju sjunga så mycket bättre. Visst sjunger han bra men jag tror att han kunde ha gjort det liiiite bättre faktiskt...

Jay/"Fly me to the moon" - Han sjunger ju så bra men VARFÖR står han med handen fastväxt i byxfickan??? Nu så, nu börjar han släppa loss lite ;o). Mycket bra jobbat av Jay med en bra version/arrangemang och inte kommer han behöva åka hem denna veckan heller, vare sig pga sin sång eller rökat...

Linnea/"I can't help myself" - Väldigt mycket Linnea, hon gör låten bra men jag är nog personligen liiite besviken. Tror faktiskt att det var hennes sämsta framträdande, även detta var lite platt FÖR ATT VARA LINNEA. Man har blivit bortskämd helt enkelt!

Olle/"Let's dance" - Sorry Olle, men du räcker inte till för arena. Han gör ett bra försök men hans röst är mer för ungplugged på en rökig bar någonstans... Tycker jag... (Tycker för övrigt att juryn är lite väl mesiga och positiva idag).

Minnah/"Always on my mind" - Mycket, mycket bra, tycker Minnah har blivit väldigt duktig att göra egna versioner av låtarna. Bra jobbat (ps. Gustaf tyckte detta var bäst hittills och han är ingen fan av Minnah egentligen).

Och nu tar vi omgång 2:

Andreas/"Celebration" - Alltså jag vet inte... Han sjunger jättebra men jag tycker inte att han utvecklas. Juryn säger att han har gjort en resa så vem är jag att säga emot?! Men jag tycker vad jag tycker. Konkurrensen är mördande och det börjar bli tajt...

Jay/"Like a prayer" - Hahaha, detta är humor!! Jay Smith goes rock-madonna... Me lajki!! Inte sångmässigt någon uppenbarelse men högsta betyg för initiativet! Han kan klappa sig på axeln för en dubbelmacka well done ikväll :o)

Olle/"Your song" - Bra låtval av Olle för den passade honom ganska bra, men sorry - Calle gjorde den sååå mycket bättre förra säsongen. Kanske en miss av TV4 och deras produktionsteam att ha med denna låten på listan i år igen?!?! Kanske...?!

Minnah/"I'm so excited" - Jag tycker hon gör detta bra, är en galet svår låt att sjunga om man inte är bra packad så hatten av för Minnah. Tycker även hon klarar av att levera en dubbelmacka ikväll.

Linnea/"The winner takes it all" - Det absolut bästa med Linnea är att hon är alltid Linnea. Tycker denna låten funkar skitbra the Linnea-way... Grymt bra!

Så vem hänger löst?! Är det upp till mig så är det Andreas och Olle, och Olle borde ryka...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0