Halvårsdag

Idag "fyller" Fille 1 och ett halvt år - stora killen!! 18 månader gammal... Helt galet vad tiden bara flyger iväg, känns som igår vi drog ur den lilla långbenta sparven ur Selene.... Detta ska såklart firas med mätning av mankhöjd, höjd över korset, skenbensomfång, viktmåttband och tattarmått - en stor dag med andra ord ;o). Sitter just nu och tittar på honom ute i hagen och han är ju så himla fin, att han skulle bli exakt SÅ fin trodde jag faktiskt inte. Har man 10 grejer på sin önkselista så är man glad om man får 8 - med Fille fick jag 11!! Hans underbara svettisfärg var ju enbart en bonus då jag var BOMBSÄKER på att det skulle komma ut en mörkbrun liten fölis med stjärn. Hade visserligen rätt om stjärnen... Nej, Fille är min lilla drömhäst. Visst finns det mer att önska vad det gäller gångarter, säkert, men det räcker och blir över för mig. Han är verkligen min lilla juvel...

Återkommer med rapportering av läget senare.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0