FRISK MELROSE!!!!

Igårkväll var jag på Åby med Melrose för att kolla henne. Har ju tyckt att hon sett så fräsch ut och tänkte att det borde vara ok att utöka motionen lite för henne men vågar inte ta sådana beslut själv så det blev en tripp till vetten. Den "vanliga" vetten var jätteförsenad så jag fick frågan om det var ok att klinikchefen (Titti) tittade på henne istället eller om jag ville vänta och jag tyckte det var helt ok med Titti istället. Jag har fullt förtroende för hennes kompetens. Hon läste in sig på Melsans journal, snackade ihop sig med den "gamla" vetten och så körde vi på. Titti var jätteförvånad över hur fin Melsans skada var och menade på att om hon inte visste att hon varit så skadad hade hon nog inte reagerat annat än lite svagare muskler på högersidan. Gamla vetten kallades in för snabb konsultation och även hon var jättepositivt överraskad och sa att hon inte "hade kunnat föreställa sig att det skulle se så bra ut" och tyckte det var jättekul. Så inte bara fick jag klartecken att öka på motionsdosen utan jag fick grönt ljus - Melsan är friskförklarad!!! Helt fantastiskt roligt!! Självklart ska vi skynda långsamt och vara jättenoggrann och försiktig med igångsättningen men känns allt bra behöver jag inte komma in igen utan kan köra på efter eget huvud (hua *s).

Så nu blir det skritt ett par veckor till men jag kan börja tömköra henne över bommar och på böjda spår, jag kan sitta upp och skritta om jag tror att hon sköter sig och kan börja promenera henne i skog över stock och sten. Om ett par veckor kan jag börja trava henne... Tjohoo...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0