Bästa lördagen!!!

Jag ÄLSKAR helgerna, för då är Gustaf hemma också och man hinner så himla mycket. Körde ett morgonrace i stallet (hann med en långpromenad med Melsan dessutom) innan jag blev inringd till frukost. Det blev en lång mysfrukost med familjen, sedan lekte vi allihopa och man märker tydligt på Albin hur kul han tycker det är när vi är allihopa tillsammans. Oftast är det jag och Albin eller Gustaf och Albin för någon av oss håller på och grejar. Planen är att vi ska försöka styra upp mer familjetid när vi bara hänger tillsammans, det känns väldigt högprioriterat!!

Hur som helst, efter en härlig fm packade jag på Ella på transporten och begav mig till Nödinge för att jobba galopp på anlagda ridbanor. Dom har ju en 900m rundbana och en lika lång rakbana. Blev en första intervallträning med  ett tempo på 350m/min, 2 min galopp varvat med 2 min skritt och detta upprepade vi 2ggr. Har ett schema på hur vi ska lägga upp det för en normalpresterande häst, men jag tror inte vi behöver följa det slaviskt - bara det faktum att vi kommer ut och kan cantra kommer göra underverk för Ellas styrka i galoppen. Hur som helst, efter intervallerna och en lång skritt coh travpaus tänkte jag att det var lika bra att jobba med den samlade galoppen också, why not - Ella har gått rätt lugnt senaste veckan när jag varit sjuk så nu var ett ypperligt tillfälle att rasta monstret ;o). Det var ju GULD att jobba med detta på rakbanan, man märkte ju direkt om hon fäll ut åt något håll i samlingen, det blev skitenkelt att rida fram ur samlingen och sedan komma tillbaka igen i och med att man fick bjudningen "gratis"!! Jobbade med det en liten stund och Ella gick kanonbra! Sådan samling har vi aldrig fått till och hon var positiv hela tiden och försökte inte ens bryta av. Verkade som att hon tyckte det var rätt kul till och med... ;o). Vi hade ett helt ljuvligt pass i solskenet på dom fina banorna och jag hoppas verkligen vi får möjlighet att komma iväg dit igen innan vintern slår till.





Väl tillbaka var det lunch med familjen, lite mer mys med Albin och sedan ut i stallet då jag hade bestämt med Christine att vi skulle lösgaloppera pojkarna i paddocken. Sagt och gjort - det var kanonroligt!!! Full fräs hela tiden och jag ville försöka filma Fille lite för att visa hur han rör sig... Galopp var väl ok men det var banne mig inte lätt att få busungen att trava ;o). Fick iaf en liten snutt med det ockå och så snart youtube slutar bråka med mina filmer tänkte jag lägga upp dom här (sålänge ligger dom under min profil på facebook). Resten av eftermiddagen/kvällen gick åt att umgås med son och make... En helt perfekt lördag med andra ord - alla hästarna blev aktiverade och jag hann ändå umgås massor med famljen!! :o)

      



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Toppen92.blogg.se

Vardagslogistik, hästar, renovering och att finna sig själv och

RSS 2.0